KudoZ home » English to Polish » Agriculture

counter-cyclical payment

Polish translation: dopłaty przeciwcykliczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:counter-cyclical payments
Polish translation:dopłaty przeciwcykliczne
Entered by: Wit

10:07 Jun 27, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Agriculture / agriculture
English term or phrase: counter-cyclical payment
jeden ze sposobów wsparcia rządowego dla rolników amerykańskich (obok - direct payments)
Pawel Czernecki
dopłaty przeciwcykliczne
Explanation:
Nie jestem tylko pewien, czy dopłaty, czy wypłaty, czy płatności :))

Counter-Cyclical Payment: A payment that adjusts automatically, increasing when prices are low and decreasing when prices are high.
http://agecoext.tamu.edu/2002fb/glossary.htm

przypis na s.64 biuletynu Agencji Rynku Rolnego, artykuł "POLITYKA INTERWENCYJNA W ROLNICTWIE USA W LATACH 1996-2002" :
Wcześniejsze programy rolne były nazywane przeciwcyklicznymi (counter-cyclical), ponieważ przy spadku cen na rynku rolnym rosły płatności wspierające ceny.
www.arr.gov.pl/data/405/biuletyn_132.pdf
Selected response from:

Wit
Grading comment
Obie odpowiedzi dobre, ale wybieram krótszą i lepiej udokumentowaną, choć słowo "przeciwcykliczne" nie bardzo mi się podoba, nie mogę nic innego znaleźć.
Słowo "dopłaty" jest tutaj chyba najlepsze, tak jak "dopłaty bezpośrednie".
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dopłaty przeciwcykliczne
Wit
2dopłaty wyrównujące skutki wahań cyklu koniunktury
Maciej Andrzejczak


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dopłaty wyrównujące skutki wahań cyklu koniunktury


Explanation:
strzelam, ale może...

Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 21

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dopłaty przeciwcykliczne


Explanation:
Nie jestem tylko pewien, czy dopłaty, czy wypłaty, czy płatności :))

Counter-Cyclical Payment: A payment that adjusts automatically, increasing when prices are low and decreasing when prices are high.
http://agecoext.tamu.edu/2002fb/glossary.htm

przypis na s.64 biuletynu Agencji Rynku Rolnego, artykuł "POLITYKA INTERWENCYJNA W ROLNICTWIE USA W LATACH 1996-2002" :
Wcześniejsze programy rolne były nazywane przeciwcyklicznymi (counter-cyclical), ponieważ przy spadku cen na rynku rolnym rosły płatności wspierające ceny.
www.arr.gov.pl/data/405/biuletyn_132.pdf


    Reference: http://agecoext.tamu.edu/2002fb/glossary.htm
Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Obie odpowiedzi dobre, ale wybieram krótszą i lepiej udokumentowaną, choć słowo "przeciwcykliczne" nie bardzo mi się podoba, nie mogę nic innego znaleźć.
Słowo "dopłaty" jest tutaj chyba najlepsze, tak jak "dopłaty bezpośrednie".
Dziękuję.