KudoZ home » English to Polish » Architecture

reflecting pool

Polish translation: staw; zbiornik wodny


20:24 Aug 7, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Architecture
English term or phrase: reflecting pool
pełno tego w Waszyngtonie DiSi i ogólnie w Ameryce - bajoro przed obeliskiem czy mauzoleum w którym dany obiekt się odbija, a przynajmniej powinien
pidzej
Poland
Polish translation:staw; zbiornik wodny
Explanation:
ze wskazaniem na staw.
tak bym to ujął:
staw, w którym odbija się monument..., budynek..., obelisk...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-07 22:20:43 GMT)
--------------------------------------------------

do pidzeja: pisz Pan:
staw przez Capitolem...
staw przed Mauzoleum Lincolna...
staw przed....
IMO to "reflecting" można pominąć, bo po polsku "staw refleksyjny", "staw lustrzany", staw odbijający" - wszystko to brzmi albo dziwnie, albo śmiesznie. ("zwierciadlany" też - z całym szacunkiem dla bartka pozostając).
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
zatem reflecting pool dalej nierozwiązany :-(
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zwierciadlany basen / basen zwierciadlany
bartek
3staw; zbiornik wodny
Andrzej Mierzejewski
3lustro wodneA.G.


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zwierciadlany basen / basen zwierciadlany


Explanation:
Na miejscu dawnego WTC powstanie zwierciadlany basen. Będzie przezroczystym dachem dla leżącej pod nim stacji metra i kolejki. Nad nimi stopniowo wyrosną ...
www.serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34292,1228458.html

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-08-07 20:45:45 GMT)
--------------------------------------------------

Z USA to znam jedynie Londyn :-), a i to nie cały i trudno mi wyrokować. Dałam ten cytat, gdyż szukałam "zwierciadlanego", ale czy on sadzawka, czy basen, czy oczko wodne w postaci kałuży, nie mnie to oceniać :-(

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 84
Notes to answerer
Asker: widziałem ten link ale czy to w ogóle basen czy staw, lustrzany, zwierciadlany czy jaki inny? Ten w NY to w ogóle nie spełnia kryteriów bo nie wiadomo co się w nim odbija, a reflecting pool jest tylko dodatkiem do Kapitolu, Washington Memorial, Lincoln Mausoleum i cetera


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lustro wodne


Explanation:
xxx

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
staw; zbiornik wodny


Explanation:
ze wskazaniem na staw.
tak bym to ujął:
staw, w którym odbija się monument..., budynek..., obelisk...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-07 22:20:43 GMT)
--------------------------------------------------

do pidzeja: pisz Pan:
staw przez Capitolem...
staw przed Mauzoleum Lincolna...
staw przed....
IMO to "reflecting" można pominąć, bo po polsku "staw refleksyjny", "staw lustrzany", staw odbijający" - wszystko to brzmi albo dziwnie, albo śmiesznie. ("zwierciadlany" też - z całym szacunkiem dla bartka pozostając).


Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 6
Grading comment
zatem reflecting pool dalej nierozwiązany :-(