KudoZ home » English to Polish » Art, Arts & Crafts, Painting

commissioned as a war artist

Polish translation: został mianowany/ powołany (jako) malarz(em) wojenny / frontowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:commissioned as a war artist
Polish translation:został mianowany/ powołany (jako) malarz(em) wojenny / frontowy
Entered by: Ewa Dabrowska

14:58 Feb 17, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: commissioned as a war artist
During the second world war, Moore was commissioned as a war artist, notably producing powerful drawings of Londoners sleeping on the London Underground while sheltering from the blitz.

Mianowany był? pracował jako? coś takiego...
Ewa Dabrowska
United Kingdom
został mianowany/ powołany (jako) malarz(em) wojenny / frontowy
Explanation:
Ale całość bym dała tak:
W czasie II wojny światowej, pełniąc obowiązki malarza frontowego (ew. wojennego), Moore wykonał przejmujące rysunki przedstawiające londyńczyków śpiących w metrze, gdzie szukali schronienia przed nalotami. Voś takiego.
Chodzi chyba o serię "Rysunków ze schronów)
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2został mianowany/ powołany (jako) malarz(em) wojenny / frontowy
IwonaASzymaniak
3zlecano mu
Marian Krzymiński


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zlecano mu


Explanation:
IMHO

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-02-17 15:26:23 GMT)
--------------------------------------------------

pracę artysty malarza wojennego/czasu wojny?!

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2007-02-17 15:26:58 GMT)
--------------------------------------------------

pracę artysty malarza wojennego/czasu wojny?!

Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
został mianowany/ powołany (jako) malarz(em) wojenny / frontowy


Explanation:
Ale całość bym dała tak:
W czasie II wojny światowej, pełniąc obowiązki malarza frontowego (ew. wojennego), Moore wykonał przejmujące rysunki przedstawiające londyńczyków śpiących w metrze, gdzie szukali schronienia przed nalotami. Voś takiego.
Chodzi chyba o serię "Rysunków ze schronów)

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: raczej wojennego niż frontowego. Cięzko było wtedy o linię frontu, dlatego uwazam, ze wojenny brzmi tu lepiej.
4 mins
  -> dziękuję :). Oba terminy są używane, ale też uważam, że wojenny to lepsze rozwiązanie http://encyklopedia.interia.pl/katalog?l=N&kid=80

agree  legato
1 day7 hrs
  -> dziękuję :)