KudoZ home » English to Polish » Art, Arts & Crafts, Painting

plutonium red

Polish translation: głęboka/demoniczna czerwień


11:20 Oct 29, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: plutonium red
this plutonium red is a very Art Deco colour. If you see an object with this colour on it, you can say “that’s Art Deco, it was made in the ‘30s”.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:głęboka/demoniczna czerwień
Explanation:
jeśli nie dosłownie "plutoniczna", to chyba tak najbliżej. Chociaż nad tą plutoniczną bym się zastanowiła, bo mimo że nie jest to używane, nasuwa prawidłowe skojarzenia - głęboki, demoniczny kolor.

Inne opcje: demoniczna czerwień, czerwień buduaru (to z opisu piór Watermana i nie do końca było tam widać, co mieli na myśli, ale brzmi dobrze ;)


--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2007-10-29 22:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze mi przyszła do głowy wulkaniczna czerwień
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Poszło już jako "głęboka". Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nasycona czerwienxxxVEGEtacja
3 +1głęboka/demoniczna czerwień
allp


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
głęboka/demoniczna czerwień


Explanation:
jeśli nie dosłownie "plutoniczna", to chyba tak najbliżej. Chociaż nad tą plutoniczną bym się zastanowiła, bo mimo że nie jest to używane, nasuwa prawidłowe skojarzenia - głęboki, demoniczny kolor.

Inne opcje: demoniczna czerwień, czerwień buduaru (to z opisu piór Watermana i nie do końca było tam widać, co mieli na myśli, ale brzmi dobrze ;)


--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2007-10-29 22:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze mi przyszła do głowy wulkaniczna czerwień

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Poszło już jako "głęboka". Bardzo dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: piekielna czerwień ?
8 hrs
  -> jak krawat premiera? a kysz! 8-)

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nasycona czerwien


Explanation:
to sie wzielo od koloru gorącego tlenku plutonu.
http://content.answers.com/main/content/wp/en/9/9c/Radioisot...
na tym obrazku widac, jak bardzo czerwona jest ta czerwien, oceń : )

xxxVEGEtacja
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish