KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Alp

Polish translation: Pastwisko położone wysoko w górach; zmora


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Alp
Polish translation:Pastwisko położone wysoko w górach; zmora
Entered by: bartek

10:52 Mar 6, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary / Contemporary Poetry
English term or phrase: Alp
I'm looking for meanings other than 'mountain'. I seem to remember something vampire related, but it's just a vague memory/ Any ideas?
Bohdan Piasecki
Pastwisko położone wysoko w górach; zmora
Explanation:
Nie tylko po niemiecku, ale również po angielsku. Poza tym jest to wysoka góra i wielki lub ogromny kopiec, usypisko.
Natomiast w niemieckim jest to to, o co chodzi w pytaniu - ZMORA!
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dzięki! Wiedziałem że jest w tym coś związanego ze światem nieumarłych... To by również tłumaczyło, dlaczego w tekście słowo napisane jest z wielkiej litery. A o ile mi wiadomo autorka miała niemieckie korzenie... Raz jeszcze dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Pastwisko położone wysoko w górach; zmora
bartek
4 +1pastwisko górskie, hala
Jerzy Czopik
4???
Jerzy Czopik
3gil
leff


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
???


Explanation:
Perhaps one of these abbreviations:
ALP, articulated loading platform (oil) = kolumna wydobywcza ropy naftowej
ALP, available light photography = zdjęcia (fotografowanie) przy oświetleniu szczątkowym

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gil


Explanation:
Alp \Alp\, n. =
A bullfinch. --Rom. of R.

[Webster's Revised Unabridged Dictionary (1913)]

Nothing common with vampires but not mountains :-)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pastwisko górskie, hala


Explanation:
In Germany Alp: Alm = hala, pastwisko górskie

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Landa: dokladnie: turnia, hala gorska - patrz slownik ang-polski, stary: wp z 1964
1 hr
  -> dobrze mieć stare słowniki - ja znalazłem to poprzez język niemiecki, bo starego słownika angielskiego nie mam

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Pastwisko położone wysoko w górach; zmora


Explanation:
Nie tylko po niemiecku, ale również po angielsku. Poza tym jest to wysoka góra i wielki lub ogromny kopiec, usypisko.
Natomiast w niemieckim jest to to, o co chodzi w pytaniu - ZMORA!

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Dzięki! Wiedziałem że jest w tym coś związanego ze światem nieumarłych... To by również tłumaczyło, dlaczego w tekście słowo napisane jest z wielkiej litery. A o ile mi wiadomo autorka miała niemieckie korzenie... Raz jeszcze dziękuję.