KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

gene pool

Polish translation: pula genowa


07:58 Mar 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: gene pool
Got into the gene pool while the lifeguard wasn't looking.
Zdaje się, że rozumiem, choć wcale mnie to nie śmieszy, a powinno! Czy to kwestia zrozumienia, czy poczucia humoru?
Katarzyna Chmiel
Poland
Polish translation:pula genowa
Explanation:
Prawde mowiac to mnie takze nie smieszy. Poza tym raczej technicznie nie jest poprawne - bo zasilenie 'puli genowej' to raczej tworzenie życia niz jego koniec (chyba ze w tym przypadku - wlasnie o to chodzi)

Oczywiscie jest tu troche gry slownej: 'swimming pool' - 'gene pool', dla mnie niezbyt wyrafinowanej.

Selected response from:

Romuald Pawlikowski
Grading comment
Dziękuję wszystkim za sugestie, również za terminy rosyjskie :-).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4pula genowaJacek Krankowski
4 +1pula genowa
Romuald Pawlikowski
4zasoby genów ; zbiór czynników dziedzicznych ludności (populacji)
Araksia Sarkisian


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
pula genowa


Explanation:
Dostalem sie do puli genowej w czasie, gdy ratownik nie patrzyl

Mysle, ze zblizenie, o ktorym mowa ma prawo budzic rozne emocje - jak zwykle w zaleznosci od kontekstu.

Pozdrawiam,

Jacek

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold: Albo "zasób genetyczny" (patrz Księga rekordów Darwina)
2 mins

agree  leff
2 hrs

agree  Maciej Zimecki
3 hrs

agree  Jakub Szacki: ale nie zasob, pls
4 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pula genowa


Explanation:
Prawde mowiac to mnie takze nie smieszy. Poza tym raczej technicznie nie jest poprawne - bo zasilenie 'puli genowej' to raczej tworzenie życia niz jego koniec (chyba ze w tym przypadku - wlasnie o to chodzi)

Oczywiscie jest tu troche gry slownej: 'swimming pool' - 'gene pool', dla mnie niezbyt wyrafinowanej.



Romuald Pawlikowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 713
Grading comment
Dziękuję wszystkim za sugestie, również za terminy rosyjskie :-).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: That lifeguard could also be on the beach (w trakcie, gdy zachodzilo "zasilenie puli genowej")
2 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zasoby genów ; zbiór czynników dziedzicznych ludności (populacji)


Explanation:
gene pool

W języku rosyjskim jest to:

биол. генофонд, совокупность наследственных факторов популяции
From Lingvo 7.0


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-14 21:20:06 (GMT)
--------------------------------------------------

gene pool (Ńëîâŕđü: Íŕó÷íűé ŕíăë.)
áčîë.
ăĺíîôîíä, ńîâîęóďíîńňü íŕńëĺäńňâĺííűő ôŕęňîđîâ ďîďóë˙öčč
Tak podaje Lingvo 7.0

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-14 21:21:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Wydaje mi się bardziej zrozumiale, niż \"zasilenie puli genowej\"....lol

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-14 21:23:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Smth is wrong with the coding again! And this time not only Russian, but Polish letters as well were \"infected\"...lol

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376