KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

major sixth

Polish translation: seksta durowa / wielka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:major sixth
Polish translation:seksta durowa / wielka
Entered by: bartek

13:22 Jul 15, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: major sixth
nuta/dźwięk
Lacrimosa
seksta durowa
Explanation:
B.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-15 13:31:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Choć lepiej będzie seksta wielka. Durowa to takie moje prywatne określenie;

Seksta - jest to interwał między I i VI stopniem. Seksta wielka składa się z 9 półtonów, seksta mała - 8 półtonów, seksta zmniejszona - 7 półtonów, seksta zwiększona - 10 półtonów.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-15 13:31:43 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ulalala.obywatel.pl/slownik.php
Selected response from:

bartek
Grading comment
dla mnie sektsa majorowa/durowa brzmi lepiej
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4seksta majorowa
leff
4seksta durowa
bartek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seksta durowa


Explanation:
B.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-15 13:31:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Choć lepiej będzie seksta wielka. Durowa to takie moje prywatne określenie;

Seksta - jest to interwał między I i VI stopniem. Seksta wielka składa się z 9 półtonów, seksta mała - 8 półtonów, seksta zmniejszona - 7 półtonów, seksta zwiększona - 10 półtonów.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-15 13:31:43 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ulalala.obywatel.pl/slownik.php

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
dla mnie sektsa majorowa/durowa brzmi lepiej

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seksta majorowa


Explanation:
"Podstawowe interwały zwane czystymi (kwarta, kwinta, oktawa) lub w zależności od rozmiarów małymi lub wielkimi (sekunda, tercja, seksta, septyma) mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu przez chromatyzację, czyli podwyższenie lub obniżenie jednego ze składników o półton."

"majorowy (major) muz. skala (tonacja) m.durmajor (2)"


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/005ec4.html
    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/0196dd.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240