KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

commercial artist

Polish translation: artysta komercyjny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:commercial artist
Polish translation:artysta komercyjny
Entered by: Piotr Kurek

19:03 Aug 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: commercial artist
He was going to be a
commercial artist. I always thought that meant he would actually paint the adverts on. That is what I wanted it to be. But he was going to be a commercial artist.
Lacrimosa
artysta komercyjny
Explanation:
może to to:

Andy Warhol uważany jest za najważniejszego twórcę pop artu, jego popularno¶ć równa była sławie gwiazd filmowych. Artysta komercyjny, a za takiego uważał się Warhol, bez żenady zdradzał szczegóły niebotycznych cen, jakie osi±gały jego prace.
http://przewodnik.onet.pl/38,1596,203991,news.html

pwk


Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4artysta komercyjnyPiotr Kurek
4grafik reklamowy
leff


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
artysta komercyjny


Explanation:
może to to:

Andy Warhol uważany jest za najważniejszego twórcę pop artu, jego popularno¶ć równa była sławie gwiazd filmowych. Artysta komercyjny, a za takiego uważał się Warhol, bez żenady zdradzał szczegóły niebotycznych cen, jakie osi±gały jego prace.
http://przewodnik.onet.pl/38,1596,203991,news.html

pwk





    Reference: http://eduseek.ids.pl/artykuly/artykul/ida/2930/idc/2/ilk/8/...
    Reference: http://strony.wp.pl/wp/andy98/strony/cytaty.html
Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kasia Trzcińska-Draper: "Jestem również artystą komercyjnym, czyli pracującym na potrzeby rynku." wyjaśnia Rafał Olbiński na www.plusgsm.pl/magazyn/00_28/art2.htm
1 hr
  -> dziękuję

agree  bartek
9 hrs
  -> dziękuję

agree  kterelak
10 hrs
  -> dziękuję

agree  Adela Bak
4 days
  -> dziękuję

3 days58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grafik reklamowy


Explanation:
"Od 1949 roku w Nowym Jorku, początkowo pracował jako grafik reklamowy."
[http://www.zacheta-gallery.waw.pl/wystawy/klasycy_info_3.htm...]

"Po studiach pracowała jako scenograf w polskim przemyśle filmowym (m.in. przy filmie "Faraon") a potem jako grafik reklamowy,"
[http://www.probono.art.pl/galeria/halina_kwiecinska-bonikows...]

commercial artist = grafik reklamowy
[Oxford-PWN]

ale
commercial art = grafika użytkowa
[Oxford PWN]

więc może:
grafik użytkowy
"Grafik użytkowy, profesor ASP w Warszawie (nagroda Pegaz 1999), dziekan Wydziału Wzornictwa Przemysłowego, prowadzi pracownię podstaw projektowania "
[http://www.legion.pl/szkolareklamy/Ludzie/wykladowcy/kadra_p...]

"EWA ZAJĄC. Grafik użytkowy. Dawna asystentka profesor Ewy Zwolińskiej na łódzkiej Historii Sztuki."
[http://www.kurierplus.com/issues/2001/k361/kp361-09.htm]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240