KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

selective service system

Polish translation: wybiorczy system obslugi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:selective service system
Polish translation:wybiorczy system obslugi
Entered by: julkon

03:45 Aug 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: selective service system
selective service system
Ivona
United States
wybiorczy system obslugi
Explanation:
lub
selektywny system uslug,
jak zwykle w zaleznosci od kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 05:03:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Wlasnie Ivona, kontekst!
Jesli jest on zwiazany z wojskowoscia to:

selective service - compulsory military service according to age, physical fitness, and other qualifications /Webster\'s New World Dictionary/

czyli - zasadnicza sluzba wojskowa.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 05:13:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Wlasnie Ivona, kontekst!
Jesli termin zwiazany jest z wojskowoscia to:

selective service - compulsory military service according to age, physical fitness and other qualifications /Webster\'s New World Dictionary/.

Odpowiednikiem polskim bedzie w takim wypadku - zasadnicza sluzba wojskowa.
Nie jestem pewna czy termin ten ma takie same znaczenie poza Stanami Zjednoczonymi :-).
julkon


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 06:07:32 (GMT)
--------------------------------------------------

Po ponownym sprawdzeniu, tym razem pod Selective Service System w www.search-22.com/reference.html w InfoPlease, dowiadujemy sie ze...
SSS - the U.S. federal agency that facilitates the mobilization of military forces by requiring the registration of males between the ages 18 and 26 years.
A zatem nic, tylko nasze WKU czyli Wojskowa Komisja Uzupelnien.

Przepraszam za powtorki. Mam dzis klopoty z polaczeniem.
Pozdrawiam
julkon
Selected response from:

julkon
Grading comment
WKU pasuje. Dzieki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5system ewidencji poborowych
maciejm
4 +1wybiorczy system obslugijulkon


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wybiorczy system obslugi


Explanation:
lub
selektywny system uslug,
jak zwykle w zaleznosci od kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 05:03:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Wlasnie Ivona, kontekst!
Jesli jest on zwiazany z wojskowoscia to:

selective service - compulsory military service according to age, physical fitness, and other qualifications /Webster\'s New World Dictionary/

czyli - zasadnicza sluzba wojskowa.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 05:13:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Wlasnie Ivona, kontekst!
Jesli termin zwiazany jest z wojskowoscia to:

selective service - compulsory military service according to age, physical fitness and other qualifications /Webster\'s New World Dictionary/.

Odpowiednikiem polskim bedzie w takim wypadku - zasadnicza sluzba wojskowa.
Nie jestem pewna czy termin ten ma takie same znaczenie poza Stanami Zjednoczonymi :-).
julkon


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 06:07:32 (GMT)
--------------------------------------------------

Po ponownym sprawdzeniu, tym razem pod Selective Service System w www.search-22.com/reference.html w InfoPlease, dowiadujemy sie ze...
SSS - the U.S. federal agency that facilitates the mobilization of military forces by requiring the registration of males between the ages 18 and 26 years.
A zatem nic, tylko nasze WKU czyli Wojskowa Komisja Uzupelnien.

Przepraszam za powtorki. Mam dzis klopoty z polaczeniem.
Pozdrawiam
julkon


julkon
PRO pts in pair: 39
Grading comment
WKU pasuje. Dzieki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
9 hrs
  -> Dzieki!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
system ewidencji poborowych


Explanation:
Z poniższych linków wynika, że jest to system/program ewidencji mężczyzn w wieku poborowym, którzy mogą być powołani do służby wojskowej na wypadek "W". Nie nazwałbym tego jednak "zasadniczą służbą wojskową", bo ta ma charakter obowiązkowy, a sami Amerykanie (link 2) mówią o służbie ochotniczej.
M.M.


SSS [es-es-es] Selective Service System • program powolywania do sluzby wojskowej na wypadek wojny;

Rozumiem, e wype nienie tego formularza przez osoby zobowi zane do zarejestrowania si w Systemie Ochotniczej S u by Wojskowej (Selective Service System) (m czy ni w wieku od 18. do 25. lat) jest równoznaczne z t rejestracj zgodnie z Ustaw o ochotniczej s u bie wojskowej (Military Selective Service Act).Rozumiem wszystkie z o one tu o wiadczenia, o których wyja nienie poprosi am/poprosi em i które w ka dym szczególe zosta y mi wyja nione.__________________________________________________________________________________________________________ podpis osoby sk adaj cej podanie<div




    Reference: http://www.monitorpl.com/monitor/9806/9807/9807mick.html
    Reference: http://www.google.com.pl/search?q=cache:MoblnXNZqWAC:www.usi...
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126