KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

statutory rape

Polish translation: gwałt na osobie nieletniej / zgwałcenie nieletniej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:statutory rape
Polish translation:gwałt na osobie nieletniej / zgwałcenie nieletniej
Entered by: bartek

02:56 Oct 16, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: statutory rape
statutory rape
Ivona
United States
gwałt na osobie nieletniej / zgwałcenie nieletniej
Explanation:
Oxford-PWN podaje też 'uwiedzenie osoby nieletniej"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 06:07:22 (GMT)
--------------------------------------------------

OR
stosunek płciowy z osobą nieletnią
Selected response from:

bartek
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4obcowanie płciowe z osobą małoletnią
leff
5 +1gwałt na osobie nieletniej / zgwałcenie nieletniej
bartek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gwałt na osobie nieletniej / zgwałcenie nieletniej


Explanation:
Oxford-PWN podaje też 'uwiedzenie osoby nieletniej"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 06:07:22 (GMT)
--------------------------------------------------

OR
stosunek płciowy z osobą nieletnią

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
16 hrs
  -> Dzięki :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
obcowanie płciowe z osobą małoletnią


Explanation:
statutory rape
the crime of having sexual intercourse with a girl below the age of consent
[Webster's]

"Art. 200. § 1. Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania płciowego lub do poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej czynności, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10."
[Kodeks Karny]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 06:49:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Zwracam tylko uwagę, że określenia \'nieletni\' i \'małoletni\' nie są wymienne. W prawie polskim nieletnim jest osoba poniżej 18 roku życia, a małoletnim poniżej 15 roku życia. I o ile seks z partnerem 16-letnim (za jego zgodą) jest w pełni legalny, to osoby poniżej 15 roku życia znajdują się pod szczególną ochroną prawa, czyli - jak to się obrazowo mawia - siedzą na kolanach prokuratora.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
6 mins

agree  Kasia Trzcińska-Draper
3 hrs

agree  Przemysław Szkodziński
6 hrs

agree  Lota
12 hrs