KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

fennel, hollandaise -will make you snap into a foetal position and lay in bed

Polish translation: omlet z koprem wloskim w sosie holenderskim


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fennel omelette in hollandaise sauce
Polish translation:omlet z koprem wloskim w sosie holenderskim
Entered by: Barbara Szelest-VanDussen

22:55 Oct 21, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: fennel, hollandaise -will make you snap into a foetal position and lay in bed
her fennel omlette in hollandaise sause will make you snap into a foetal position and lay in bed
Ivona
United States
omlet z koprem wloskim w sosie holenderskim
Explanation:
Sugeruje aby pytac o tylko jedno wyrazenie w kazdym pytaniu...Mysle, ze druga czesc pytania powinna byc w oddzielnym pytaniu KUDOZ ;-)

Co do pierwszej:
"...kolendrowy (coriander) kopru wloskiego (fennel ..."

Sos holenderski robi sie z masla, mleka, maki, soli i galki muszkatulowej.

Mozna jeszcze powiedziec "z nasionami kopru wloskiego", bo to sie uzywa z tej roslinki.

Powodzenia!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 23:32:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Fennel wystepuje tez w postaci bialej cebulopodobnej bulwy ale tutaj chyba chodzi o ziarenka.

\"fennel seeds, feta cheese and yoghurt. Heat
1 tbsp of the butter in a 15cm omelette or frying pan. Ladle a ... \"
www.abc.net.au/centralqld/stories/s395295.htm

pozdrowienia!
Selected response from:

Barbara Szelest-VanDussen
United States
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Po omlecie z koprem włoskim, jak ścięty / a padniesz do łóżka w pozycji noworodka
bartek
4omlet z koprem wloskim w sosie holenderskim
Barbara Szelest-VanDussen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omlet z koprem wloskim w sosie holenderskim


Explanation:
Sugeruje aby pytac o tylko jedno wyrazenie w kazdym pytaniu...Mysle, ze druga czesc pytania powinna byc w oddzielnym pytaniu KUDOZ ;-)

Co do pierwszej:
"...kolendrowy (coriander) kopru wloskiego (fennel ..."

Sos holenderski robi sie z masla, mleka, maki, soli i galki muszkatulowej.

Mozna jeszcze powiedziec "z nasionami kopru wloskiego", bo to sie uzywa z tej roslinki.

Powodzenia!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 23:32:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Fennel wystepuje tez w postaci bialej cebulopodobnej bulwy ale tutaj chyba chodzi o ziarenka.

\"fennel seeds, feta cheese and yoghurt. Heat
1 tbsp of the butter in a 15cm omelette or frying pan. Ladle a ... \"
www.abc.net.au/centralqld/stories/s395295.htm

pozdrowienia!


    Reference: http://www.imm.org.pl/bird/olejki1.htm
Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hanna Burdon: Fennel (koper wloski, fenkul) mozna jesc caly, wyglada tak: http://www.twdg.com/cooking/images/fennel.jpg
11 mins
  -> Oczywiscie ma Pani racje. Jednakze "fennel" w np. USA najczesciej oznacza plaskie okragle ziarenka, uzywane jak kminek etc.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Po omlecie z koprem włoskim, jak ścięty / a padniesz do łóżka w pozycji noworodka


Explanation:
b.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 05:48:45 (GMT)
--------------------------------------------------

PŁODOWEJ - excuse jest poniżej

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jakub Szacki: nie noworodka - plodowej
1 hr
  -> zaćmiło mnie. Wytłumaczenie - 6.45 rano