KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

lurid, wicked

Polish translation: okrutna i zła


20:57 Oct 22, 2002
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: lurid, wicked
She's lurid and wicked.
Ivona
United States
Polish translation:okrutna i zła
Explanation:
jak ta miłość przeklęta w rozpaczy :)

lurid: 2.horrible in savagery and violence
wicked: 3. causing injury or harm

Choć, oczywiście, możliwe jest również:
"skandalizująca i niemoralna" :)

lurid: 1.vivid in shocking detail
wicked: 1.a. morally bad

Kontekst???

Wszystkie definicje z Collins monolingual. Have fun!
Selected response from:

Kasia Trzcińska-Draper
Grading comment
Thanks.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2jest ponura i podła
maciejm
4 +2wredna i zlosliwa
Malgorzata (Maggie) Hickey
4 +1okrutna i zła
Kasia Trzcińska-Draper
4brutalna i szujowataEnsor
4chora i wredna
lim0nka


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
jest ponura i podła


Explanation:
.

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
33 mins
  -> Thank you

agree  Przemysław Szkodziński
1 hr
  -> Thank you

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chora i wredna


Explanation:
może tak?

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wredna i zlosliwa


Explanation:
moze tak

Malgorzata (Maggie) Hickey
Denmark
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen
6 hrs
  -> dziekuje

agree  Piotr Kurek
8 hrs
  -> dzieki

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
okrutna i zła


Explanation:
jak ta miłość przeklęta w rozpaczy :)

lurid: 2.horrible in savagery and violence
wicked: 3. causing injury or harm

Choć, oczywiście, możliwe jest również:
"skandalizująca i niemoralna" :)

lurid: 1.vivid in shocking detail
wicked: 1.a. morally bad

Kontekst???

Wszystkie definicje z Collins monolingual. Have fun!


Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon
8 hrs
  -> Dziękuję!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brutalna i szujowata


Explanation:
albo: bestialska i nikczemna
'lurid' moze tu oznaczac: macabre, gruesome, albo: obscene, bawdy, lub tez: sensational, melodramatic; moglaby wiec byc: bestialska itd, albo sprosna, plugawa, zberezna, albo tez: lubiaca tania sensacje. zalezy to wszystko od kontekstu.

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056