KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

To plead insanity. Emotional distress. Diminished capacity.

Polish translation: Uznanie niepoczytalności. Działanie pod wpływem silnego


00:00 Jan 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: To plead insanity. Emotional distress. Diminished capacity.
The courthas handed us an excellent opportunity here.
To plead insanity. Emotional distress. Diminished capacity.
Ivona
United States
Polish translation:Uznanie niepoczytalności. Działanie pod wpływem silnego
Explanation:
wzburzenia. Ograniczona zdolność pojmowania własnych czynów.

Tak to się chyba nazywa.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Thanks a lot!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5Uznanie niepoczytalności. Działanie pod wpływem silnego
Andrzej Lejman
4Powołanie się na niepoczytalność. Cierpienia psychiczne. Ograniczona zdolność rozpoznania znaczeniaRobert Michalski


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
Uznanie niepoczytalności. Działanie pod wpływem silnego


Explanation:
wzburzenia. Ograniczona zdolność pojmowania własnych czynów.

Tak to się chyba nazywa.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Powołanie się na niepoczytalność ?
12 hrs

agree  Tomasz Jurewicz
13 hrs

agree  Barbara Szelest-VanDussen
13 hrs

agree  GingerR: powolanie sie na niepoczytalnosc
13 hrs

agree  lim0nka
14 hrs

3538 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to plead insanity. emotional distress. diminished capacity.
Powołanie się na niepoczytalność. Cierpienia psychiczne. Ograniczona zdolność rozpoznania znaczenia


Explanation:
swoich czynów lub pokierowania swoim postępowaniem.
1) Odpowiedź dawno po rozstrzygnięciu pytania
2) To trzy terminy, nie jeden
3) Według mojej wiedzy, takie właśnie są właściwe terminy.

To plead insanity = powoływać się na niepoczytalność; to plead = twierdzić (w sądzie, dotyczy stron albo ich reprezentantów prawnych), a konkretny odpowiednik zależy od konkretnego kontekstu. To plead odnosi się tu do działania oskarżonego albo jego obrońcy, a niepoczytalność uznaje sąd.

Emotional distress = (wg. Black's Law Dictionary) emotional pain and suffering/emotional harm/mental anguish/mental distress; mental suffering, definicje dostępne w słowniku i w necie. IMO chodzi o "cierpienia psychiczne", które może powodować silne wzburzenie, ale wzburzenia w terminie wyjściowym nie widzę. Black's LD: emotional distress - a highly unpleasant reaction (such as anguish, grief, fright, humiliation, or fury) that results from another person's conduct; emotional pain and suffering. Fakt, że to stosuje się w sprawach cywilnych jako podstawę do odszkodowania, Black's nie mówi o zast. w sprawach karnych.
Trzeci termin właśnie tak brzmi - poniżej link do wyroku sądu.



Example sentence(s):
  • ów stan psychiczny zbliżał się do takiego, w którym zdolność rozpoznania znaczenia czynu lub pokierowania postępowaniem były ograniczone jedynie nieznacznie ...

    Reference: http://prawo.legeo.pl/prawo/iii-kr-9-74/
Robert Michalski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 524