KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

I've substituted our generic for the Mellaril

Polish translation: Zastapilem Mellaril tanszym lekiem generycznym


00:23 Jan 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: I've substituted our generic for the Mellaril
I've substituted our generic for the Mellaril this time.
Ivona
United States
Polish translation:Zastapilem Mellaril tanszym lekiem generycznym
Explanation:
Prosze o odrobine cierpliwosci to sprawa skomplikowana :-)

Wyrazenie
"zastapic X Y-kiem" tlumaczy sie
"to substitute Y for X" wiec kolejnosc jest odwrocona! :-)

"How to substitute for buttermilk? If a recipe calls for buttermilk"

"Permit to Substitute for Required Course (Undergraduate) in Major, Minor or ..."

Logika rowniez podpowiada, ze Mellaril jest drogi, wiec zastapiono go tanszym lekarstwem. ;-)

Pozdrowienia w Nowym Roku

BSV
Selected response from:

Barbara Szelest-VanDussen
United States
Grading comment
Dzieki. Definitywnie zastapiono Mellaril tanszym lekiem.
Czy jednak istnieje polskie slowo - generyczny?- . Spellchecker wykazuje mi blad w piswoni.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Tym razem nasz lek generyczny zastąpiłem Mellarilem
leff
5 +2Zastapilem Mellaril tanszym lekiem generycznym
Barbara Szelest-VanDussen
5 -1Zastapilem Mellaril tanszym lekiem o tym samym skladzie.
Barbara Szelest-VanDussen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Tym razem nasz lek generyczny zastąpiłem Mellarilem


Explanation:
.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen: Mozna uzyc slow podanych w tej odpowiedzi. Nalezaloby jednak zmienic kolejnosc.
4 hrs

agree  bartek: Bez żadnych zastrzeżeń :-)))
9 hrs

agree  Andrzej Lejman: Proponuję połączyć: "Tym razem zastąpiłem Mellaril naszym lekiem generycznym".
9 hrs
  -> A jesteś pewien, że to Melleril został zastąpiony, a nie odwrotnie.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Zastapilem Mellaril tanszym lekiem o tym samym skladzie.


Explanation:
"Mellarir" to marka drogiego (bo np. reklamowany w telewizji) leku uzywanego do lagodzenia objawow schizofrenii. Tutaj zostal on zastapiony tanszym odpowiednikiem o tym samym/podobnym skladzie (po angielsku "Thioridazine Hydrochloride").


Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jakub Szacki: tak, ale to nie mowi, ze ten tanszy lek byl generyczny, a to wazna informacja
2 hrs

disagree  Joanna Carroll: czy ja zle rozumiem? wydaje mi sie ze zostal wlasnie podany Mellaril a nie lek generyczny...
5 hrs
  -> "How to substitute for buttermilk If a recipe calls for buttermilk" www.ivillage.com/food/experts/cookcoach/ qas/0,11749,242865_88931,00.html. to wlasnie Mellaril zostal tu zastapiony

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Zastapilem Mellaril tanszym lekiem generycznym


Explanation:
Prosze o odrobine cierpliwosci to sprawa skomplikowana :-)

Wyrazenie
"zastapic X Y-kiem" tlumaczy sie
"to substitute Y for X" wiec kolejnosc jest odwrocona! :-)

"How to substitute for buttermilk? If a recipe calls for buttermilk"

"Permit to Substitute for Required Course (Undergraduate) in Major, Minor or ..."

Logika rowniez podpowiada, ze Mellaril jest drogi, wiec zastapiono go tanszym lekarstwem. ;-)

Pozdrowienia w Nowym Roku

BSV



    www.ivillage.com/food/experts/cookcoach/ qas/0,11749,242865_88931,00.html.
    Reference: http://www.cwu.edu/~chem/undergrad/Substitution.pdf
Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129
Grading comment
Dzieki. Definitywnie zastapiono Mellaril tanszym lekiem.
Czy jednak istnieje polskie slowo - generyczny?- . Spellchecker wykazuje mi blad w piswoni.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Jurewicz
11 mins
  -> thank you

agree  Pawel Czernecki: w takiej kolejnosci
2 hrs