KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Pytanie konkursowe 3/5

Polish translation: Jednak Soderbergh...


08:05 Jan 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary / Konkurs
English term or phrase: Pytanie konkursowe 3/5
Yet Soderbergh, disengaged from genre, doesn't dare astonish the audience's cultural memory--and that's what depresses contemporary film culture.

http://www.proz.com/?sp=bb/viewtopic&topic_id=7522&forum_id=...


Termin: 19 bm.
Jacek Krankowski
Polish translation:Jednak Soderbergh...
Explanation:
Jednak Soderbergh, wolny od ograniczeń narzucanych przez gatunek, nie ma odwagi zadziwić kulturową pamięć swojej publiczności...

zdanie nr 2, wersja 1:
A to prowadzi do zastoju we współczesnej kulturze filmowej.

zdanie nr 2, wersja 2:
A przez to współczesna kultura filmowa nie może się rozwijać / iść naprzód.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 10:13:49 (GMT)
--------------------------------------------------

brr! jeszcze raz...

Jednak Soderbergh, wolny od ograniczeń narzucanych przez gatunek, nie ma odwagi zadziwić kulturowej pamięci swojej publiczności, a to prowadzi do zastoju we współczesnej kulturze filmowej.

tyle razy zmieniałam to zdanie, że mi się przypadki pomieszały... :(

Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
"tlamsic" i "pograzac" wydalo mi sie zbyt doslowne/kolokwialne. Odnotowuje oryginalnosc "wystawienia na probe zdumienia".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Mimo to Soderbergh, odrzuciwszy cechy gatunku, nie ma odwagi wystawic na probe zdumienia pamiec
Joanna Carroll
4Tymczasem Soderbergh, w oderwaniu od gatunku,
Pawel Czernecki
4Jednak Sonderbergh, wolny od ograniczeń gatunku, nie...
leff
4Jednak Soderbergh...
lim0nka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Jednak Soderbergh...


Explanation:
Jednak Soderbergh, wolny od ograniczeń narzucanych przez gatunek, nie ma odwagi zadziwić kulturową pamięć swojej publiczności...

zdanie nr 2, wersja 1:
A to prowadzi do zastoju we współczesnej kulturze filmowej.

zdanie nr 2, wersja 2:
A przez to współczesna kultura filmowa nie może się rozwijać / iść naprzód.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 10:13:49 (GMT)
--------------------------------------------------

brr! jeszcze raz...

Jednak Soderbergh, wolny od ograniczeń narzucanych przez gatunek, nie ma odwagi zadziwić kulturowej pamięci swojej publiczności, a to prowadzi do zastoju we współczesnej kulturze filmowej.

tyle razy zmieniałam to zdanie, że mi się przypadki pomieszały... :(



lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
"tlamsic" i "pograzac" wydalo mi sie zbyt doslowne/kolokwialne. Odnotowuje oryginalnosc "wystawienia na probe zdumienia".

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Jednak Sonderbergh, wolny od ograniczeń gatunku, nie...


Explanation:
...ośmiela się zaskoczyć kulturowej pamięci widowni - a właśnie to tłamsi współczesną kulturę filmową.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tymczasem Soderbergh, w oderwaniu od gatunku,


Explanation:
wcale nie stara się poruszyć pamięci kulturowej widzów i pogrąża w ten sposób współczesną kulturę filmową.

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mimo to Soderbergh, odrzuciwszy cechy gatunku, nie ma odwagi wystawic na probe zdumienia pamiec


Explanation:
kulturowa widza i to wlasnie jest przyczyna zastoju we wspolczesnym filmie.

Joanna Carroll
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1910