KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

friction-bath

Polish translation: nacieranie wodą / kąpiel przez nacieranie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:friction-bath
Polish translation:nacieranie wodą / kąpiel przez nacieranie
Entered by: lim0nka

02:20 Jan 14, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: friction-bath
zalecenia medycyny naturalnej: hip-bath and friction-bath
Tomasz Jurewicz
kąpiel przez pocieranie / wcieranie wody
Explanation:
Zasadniczo chodzi o to, żeby zwilżyć ręcznik albo wziąć trochę wody na dłoń i się nacierać. Niestety, nie znalazłam na to polskiej nazwy.
Może ktoś wpadnie na coś lepszego...

Cold friction bath: Take cold water in the palm of the hand and rub it well on the body with a soft touch till it gets dry.

The Friction Bath While taking the air bath, the skin may be rubbed or brushed with a rough towel or a flesh brush in order to remove the excretions...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 07:52:57 (GMT)
--------------------------------------------------

hm... a może po prostu \"nacieranie wodą\"?
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dziekuje za obydwie odpowiedzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2nacieranie wodą
Teresa Goscinska
3 +1kąpiel przez pocieranie / wcieranie wody
lim0nka


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kąpiel przez pocieranie / wcieranie wody


Explanation:
Zasadniczo chodzi o to, żeby zwilżyć ręcznik albo wziąć trochę wody na dłoń i się nacierać. Niestety, nie znalazłam na to polskiej nazwy.
Może ktoś wpadnie na coś lepszego...

Cold friction bath: Take cold water in the palm of the hand and rub it well on the body with a soft touch till it gets dry.

The Friction Bath While taking the air bath, the skin may be rubbed or brushed with a rough towel or a flesh brush in order to remove the excretions...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 07:52:57 (GMT)
--------------------------------------------------

hm... a może po prostu \"nacieranie wodą\"?


    Reference: http://www.oneflesh.org/Nature%20Cure%20PDF/Chap%2030%20Natu...
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
Dziekuje za obydwie odpowiedzi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska: wg mnie :nacieranie woda. Yjasnienie poniozej
4 hrs
  -> dzięki :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
nacieranie wodą


Explanation:
Rozdz
... 200, 300 lat temu. Kilkaset lat temu leczenie np. przez stawianie pijawek,
czy nacieranie wodą należało do konwencjonalnych praktyk medycznych. ...
www.retman.com.pl/pd/pl.htm - 101k - Cached - Similar pages

Woda
... Zimne nacieranie Mają podobne do poprzedniego, chociaż nieco silniejsze działanie ... Potrzebne
wyposażenie: miednica z zimną wodą najlepiej z lodem; ręcznik ...
www.republika.pl/wodolecznictwo/woda_index2.html - 58k - Cached - Similar pages

PIELEGNACJA NOG
... dziennie) szczotkowanie ciepłe i zimne natryski (strumień wody bezpośrednio skierowany
na zmienione miejsca) nacieranie zimną wodą gimnastyka (ćwiczenia ...
www.virtuela.de/nogi.htm - 36k - Cached - Similar pages



Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll
9 hrs

agree  hadraadae
21 hrs