KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

larger than life

Polish translation: nieporownywalny


22:46 Apr 1, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: larger than life
Nie, nie chodzi mi tu wcale o film, którego tytuł dystrybutor przetłumaczył na polski jako "Pięć ton i on". ;)

Wypowiedź na temat Richarda Burtona:
I always thought he was a greater man than actor. He was big, larger than life.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:nieporownywalny
Explanation:
moze lepiej nieporownywalny

"larger than life" - wymaga tzw. lokalizacji

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 23:10:40 (GMT)
--------------------------------------------------

lub
swietniejszy, wspanialszy niz inni
nie bylo takiego na swiecie
taki sie jeszcze nie urodzil - cos w tym stylu
Selected response from:

Ivona
United States
Grading comment
Dzięki. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5nieporownywalny
Ivona
5 +1nieziemskiEnsor
4 -1większy niż w życiu
leff
3Większy niż (samo) życieIrena Gintilas
2wielki, wspanialszy niż ktokolwiek
Agnieszka Hayward


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wielki, wspanialszy niż ktokolwiek


Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 23:14:57 (GMT)
--------------------------------------------------

ubiorę w słowa: niezwykły, niewiarygodny

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 23:16:30 (GMT)
--------------------------------------------------

szybko dopiszę: niesamowity

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Większy niż (samo) życie


Explanation:
...on miał wielko dusze...



Irena Gintilas
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
większy niż w życiu


Explanation:
as large as life = 1. life-size; 2. in actual fact, truly
[Webster's]

To znaczy, że na ekranie wydawał się znacznie większy, potężniejszy niż był w rzeczywistości. Ja mam to samo z K.Kaczorem, który na ekranie sprawia wrażenie wielkiego i tęgiego chłopiska, a mógłbym go nosić jako breloczek.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 00:13:33 (GMT)
--------------------------------------------------

larger-than-life

adj : surpassing the ordinary especially in size or scale; \"an epic voyage\"; \"of heroic proportions\"; \"heroic sculpture\" [syn: epic, heroic]

[Source: WordNet ® 1.6, © 1997 Princeton University]

Jakoś \'epic\' ani \'heroic\' nie pasują mi w odniesieniu do człowieka. Więc może \'ponadprzeciętny\', \'wybijający się\' - bo w dalszym ciągu nie wiem, czy odnosi się to do sfery duchowej, jak sugeruje Ivona, czy może jednak prozaicznie do wielkości fizycznej (miał 175 cm wzrostu).


leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ivona: sorry, leff. But largerthan life doesn't have anything to do with actual size
36 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
nieporownywalny


Explanation:
moze lepiej nieporownywalny

"larger than life" - wymaga tzw. lokalizacji

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 23:10:40 (GMT)
--------------------------------------------------

lub
swietniejszy, wspanialszy niz inni
nie bylo takiego na swiecie
taki sie jeszcze nie urodzil - cos w tym stylu

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Dzięki. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Rozwarzewska
9 mins
  -> Thanks!

agree  Piotr Kurek
6 hrs
  -> Thank you.

agree  Joanna Carroll
7 hrs
  -> Thank you!

agree  Pawel Czernecki
7 hrs
  -> Thanks a lot!

agree  Anna Bittner
11 hrs
  -> Thanks! It looks like some type of redemption that I know this and that... to those who get upset at my questions...

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nieziemski


Explanation:
i troche doslownosci i tez pasuje

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Socha
5 hrs
  -> thanks