KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

sentence

Polish translation: Szczególnie gdy nie mam pomysłu na piosenkę to wierzę,


21:12 May 25, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: sentence
(I wrote this song at my mother's house. I had my guitar and I wanted to write a song. I often do this actually.)

IF I HAVEN'T PARTICULARLY GOT AN IDEA FOR A SONG, THEN I BELIEVE IT'S LIKE THE I CHING, WHERE EVERYTHING AT THAT MOMENT IS RELATIVE TO THAT SITUATION.

(So "While My Guitar Gently Weeps" was typical of that. I opened a book that was around and the first thing I looked at became the song. It was sth about "gently weeps".)

I ching to ksiega zmian opisujaca wrozbiarstwo i tak dalej, to wiem, ale chce sie upewnic czy dobrze zrozumialem sens calego zdania
Lacrimosa
Polish translation:Szczególnie gdy nie mam pomysłu na piosenkę to wierzę,
Explanation:
że chwila to sytuacja
że chwila i sytuacja to jedno
że chwila określa sytuację
że chwila determinuje sytuację
że chwila wyznacza moją sytuację /los

"Jaka jest moja obecna sytuacja życiowa i ku czemu zmierza?
- Co mogę [i powinienem] uczynić w danej sytuacji?
- Jak potoczą się [ku czemu zmierzają] moje sprawy?
- Czy w danej sytuacji mam szanse na sukces moich planów?
- Jak postąpić i jaką postawę zachować w danej sytuacji?"
Taki jest zalecany system pytań stawianych wyroczni z Księgi Przemian
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Szczególnie gdy nie mam pomysłu na piosenkę to wierzę,
bartek
4....ze wszystko w danym momencie / chwili ma zwiazek z ta sytuacjaEnsor


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Szczególnie gdy nie mam pomysłu na piosenkę to wierzę,


Explanation:
że chwila to sytuacja
że chwila i sytuacja to jedno
że chwila określa sytuację
że chwila determinuje sytuację
że chwila wyznacza moją sytuację /los

"Jaka jest moja obecna sytuacja życiowa i ku czemu zmierza?
- Co mogę [i powinienem] uczynić w danej sytuacji?
- Jak potoczą się [ku czemu zmierzają] moje sprawy?
- Czy w danej sytuacji mam szanse na sukces moich planów?
- Jak postąpić i jaką postawę zachować w danej sytuacji?"
Taki jest zalecany system pytań stawianych wyroczni z Księgi Przemian

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgracee
9 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
....ze wszystko w danym momencie / chwili ma zwiazek z ta sytuacja


Explanation:
lub: odnosi sie do tej sytuacji

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056