KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Napoleon III of inner London

Polish translation: moim zdaniem...


17:22 Nov 8, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Napoleon III of inner London
First man to introduce road humps to London was - oh yes - road planner extraordinaire... Napoleon III of inner London.

Zgłupiałam... Co z tym Napoleonem?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:moim zdaniem...
Explanation:
chodzi o to, ze Napoleon znany jest z tego, ze przykladal wage do wygladu miast, szczegolnie drog, a ironia dotyczy kogos innego, kto te road humps w Londynie wprowadzil, i jest on tutaj do Napoleona porownywany.
cos jak: Napoleon Trzeci sie znalazl
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 12 mins (2003-11-08 19:34:22 GMT)
--------------------------------------------------

no bo nie wiem czy mozna powiedziec: z londyńskiego podwórka
;o)
Selected response from:

*eva*
United Kingdom
Grading comment
Dzięki, właśnie o to chodziło! Ale wyjaśniło się dopiero pod koniec następnego odcinka...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3moim zdaniem...
*eva*
5 +1He lived there and planned the area
Yuri Smirnov
5Napoleon III, Hausmann, Paryż, Londyn
Andrzej Mierzejewski
3 +1Napoleon III londyńskiego centrum
Dorota Cooper


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
napoleon iii of inner london
Napoleon III londyńskiego centrum


Explanation:
Napoleon III - coś mi brzęczy, czy nie był on bardzo krytykowany?

Dorota Cooper
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuri Smirnov: Byl. Dokladnie. I jest. Wlas'nie tu - "road planner extraordinaire"
7 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
He lived there and planned the area


Explanation:
The streets and squares, the essential atmosphere of Marylebone in its booming Regency and Victorian days figure frequently in the works of the great 19th Century writers. These were the settings for many of the events described in the novels of Dickens and Trollope - themselves residents for many years, as well as those of Thackeray and Disraeli. Emperor Napoleon III lived in exile here. He exerted his influence and recreated Paris with porticos, carved fronts and crescents lining very wide streets.
http://www.g-h.co.uk/area/marylebone.asp

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2003-11-08 17:49:04 GMT)
--------------------------------------------------

Nie moge tu zlapac\' calej ironii, lecz \"cos\' tu breczy\". Ten Napoleon cos\' takiego tam nadbudowal, co Anglikom sie nie bardzo podobalo, jak wynika z tego tekstu.

Yuri Smirnov
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Cooper: o... z historią chyba u mnie nie najlepiej ;oP
1 min
  -> U mnie rowniez. :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Napoleon III, Hausmann, Paryż, Londyn


Explanation:
G.E.Haussmann (baron zresztą) na polecenie Napoleona III (cesarza) przebudował Paryż: bulwary, szerokie aleje, place (nie jeden?, niejeden?) w kształcie gwiazdy.
Napoleon ostatecznie abdykował i przeniósł się do Londynu - pewnie tam też działał.
(encyklopedia, nie gugiel)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-08 19:01:43 (GMT)
--------------------------------------------------

...działał na niwie urbanistyki, co Anglikom niekoniecznie się podobało - stąd zapewne to ironiczne \"... of central London\": jakby tytuł szlachecki, ale z przekąsem.,

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-09 08:53:26 (GMT)
--------------------------------------------------

działalność N.III w Londynie - jak u Yuri Smirnowa

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 6757

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
napoleon iii of inner london
moim zdaniem...


Explanation:
chodzi o to, ze Napoleon znany jest z tego, ze przykladal wage do wygladu miast, szczegolnie drog, a ironia dotyczy kogos innego, kto te road humps w Londynie wprowadzil, i jest on tutaj do Napoleona porownywany.
cos jak: Napoleon Trzeci sie znalazl
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 12 mins (2003-11-08 19:34:22 GMT)
--------------------------------------------------

no bo nie wiem czy mozna powiedziec: z londyńskiego podwórka
;o)

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1113
Grading comment
Dzięki, właśnie o to chodziło! Ale wyjaśniło się dopiero pod koniec następnego odcinka...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: O! I o to chodzi najwyraźniej. Prychamy i mówimy frowningly "Też mi się Napoleon III znalazł" :-)))
42 mins
  -> albo: widzielicie go, Napoleon z londynskiego centrum... dzięki!!!

agree  leff
4 hrs
  -> bardzo dziękuję! :o)

agree  Piotr Kurek
2 days19 hrs
  -> dziękuję!!!