KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

Pytanie konkursowe XV-6/7

Polish translation: XV/6


18:22 Nov 11, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Pytanie konkursowe XV-6/7
Zbliżamy się do kresu. Zasady i punktacja, jak zwykle są tu: http://www.proz.com/topic/15411

W tym pytaniu dowolność formy. Nie ma punktów za sylaby.
Wiersz z epoki Tang, (VII w. - X w.) Proszę, żeby było ckliwie. Jutro koniec.

Where, before me, are the ages that have gone?
And where, behind me, are the coming generations?
I think of heaven and earth, without limit, without end,
And I am all alone and my tears fall down.
PAS
Polish translation:XV/6
Explanation:
Gdzież są - przede mną - wieki minione?
I gdzież są - za mną - przyszłe pokolenia?
Rozmyślam o niebie i ziemi - bez granic, bez końca.
Siedzę samotny, lejąc łez strumienie.

czy jest wystarczająco ckliwie? ;)
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Zwyciężczyni szóstego etapu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4smutek bez dna
*eva*
3:-(kazia
36
Anna Bittner
36krzyna
3to to już nie haiku? Ufff
leff
3XV/6
Katarzyna Chmiel
1 +1XV/6
lim0nka


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
pytanie konkursowe xv-6/7
XV/6


Explanation:
Gdzież są - przede mną - wieki minione?
I gdzież są - za mną - przyszłe pokolenia?
Rozmyślam o niebie i ziemi - bez granic, bez końca.
Siedzę samotny, lejąc łez strumienie.

czy jest wystarczająco ckliwie? ;)

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
Zwyciężczyni szóstego etapu

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgracee
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xv-6/7
to to już nie haiku? Ufff


Explanation:
Czy sa jeszcze przede mną dawno minione wieki?
Czy już przeminęły przyszłe pokolenia?
Rozmyślam o niebie i ziemi - bez granic, bez końca
I jestem tak samotny, że widzę tylko swe łzy

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pytanie konkursowe xv-6/7
XV/6


Explanation:
Gdzie dom znalazły minione stulecia
Gdzie się skrywają przyszłe pokolenia
Bezkresna ziemia nieskończone niebo
A ja samotny liczę tylko łzy...


Zalana łzami pozdrawiam :....- ((

Katarzyna Chmiel
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 207

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
6


Explanation:
Gdzie są te wieki, co odeszły przede mną?
Gdzie te pokolenia, które przyjdą po mnie?
Myślę o ziemi i o niebiosach, co granic nie mają ni końca
Siedzę samotny, a z oczu spływają mi łzy.

Idę po chusteczkę :(

krzyna
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 251

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
6


Explanation:
Gdzież odeszły minione wieki?
I gdzież się urkyły przyszłe pokolenia?
Myślę o niebie i ziemi - bezgranicznych, nieskończonych,
I samotnie ronię łzy.

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 544

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xv-6/7
smutek bez dna


Explanation:
Gdzież wieki minione, przede mną rozciągnine?
Gdzież pokolenia przyszłe, poza mną zostawione?
Niebo i ziemia, gdziez ich początek, gdzież ich kres?
Ja z dala od ludzi, tonę w morzu łez...

chlip, chlip :..(

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1113

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
:-(


Explanation:
Gdzie przyszłe wieki, które przeminęły?
I gdzie niegdysiejsze pokolenia mające nadejść?
Rozmyślam o wiecznym bezkresie nieba i ziemi,
I jestem tak samotna, z mych oczu płyną łzy.

Ech...


kazia
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26