KudoZ home » English to Polish » Automation & Robotics

teach mode

Polish translation: tryb uczenia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:teach mode
Polish translation:tryb uczenia

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
14:55 Jan 30, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics
Additional field(s): Computers: Software, Manufacturing
English term or phrase: teach mode
Definition from RobotWorx:
The control state that allows the generation and storage of positional data points affected by moving the robot arm through a path of intended motions.

Example sentence(s):
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

tryb uczenia
Definition:
Tryb uczenia to programowanie robota przy pomocy standardowych komend z wykorzystaniem trajektorii: punkt do punktu (Point-To-Point), liniowej (Linear) lub kołowej (Circular).
Selected response from:

ECOlibre
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +5tryb uczenia
ECOlibre
5tryb uczenia się, zapamiętywaniaMarek Gasiorowski
5tryb przyswajania
Piotr Kresak
4TreningMateuszJ


  

Translations offered


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
tryb uczenia


Definition from zzsw.ps.pl:
Tryb uczenia to programowanie robota przy pomocy standardowych komend z wykorzystaniem trajektorii: punkt do punktu (Point-To-Point), liniowej (Linear) lub kołowej (Circular).

Example sentence(s):
  • Tryb uczenia obejmuje programowanie trajektorii ruchu, która będzie realizowana podczas ćwiczenia. - itee.radom.pl  
ECOlibre
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Aelf: agree
4 mins
  -> dziękuję pięknie :-)

Yes  Przemek Roszek: agree
8 mins
  -> dziękuję pięknie :-)

Yes  Stanislaw Gadomski: agree
23 mins
  -> dziękuję pięknie :-)

Yes  M.A.B.
8 hrs
  -> dzięki :-)

Yes  Konrad Bojar: Nie inaczej.
16 hrs
  -> dzięki :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Trening


Definition from own experience or research:
Trening analogicznie do treningu sieci neuronowej.

Example sentence(s):
  • W dodatku, proces treningu nie musi dotyczyć wyłącznie oprogramowania, ale powinien wpływać również na konstrukcję maszyn. Chodzi przecież o to, by dostać możliwie najefektywniejsze narzędzia do określonych zadań. Człowiek nie przewidzi wszystkiego, więc roboty same sklecą swoje potomstwo z dostępnych materiałów, udoskonalając je coraz bardziej. - technologie.gazeta.pl  
MateuszJ
Native speaker of: Native in PolishPolish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tryb uczenia się, zapamiętywania


Definition from own experience or research:
Uruchomienie specjalnego trybu (ang. teach mode) pozwalaj¹cego na zapamiêtanie w buforze wszystkich dzia³aù na klawiaturze. ZawartoœÌ bufora mo¿e byÌ zapisana do pliku dyskowego lub wykonana. Tryb jest przerywany wówczas, gdy zostanie zape³niony bufor oraz po naciœniêciu klawiszy Ctrl-Break.

Example sentence(s):
  • Uruchomienie specjalnego trybu (ang. teach mode) pozwalajÂącego na zapamiĂŞtanie w buforze wszystkich dziaÂłaĂą na klawiaturze. ZawartoœÌ bufora moÂże byĂŚ zapisana do pliku dyskowego lub wykonana. Tryb jest przerywany wĂłwczas, gdy zostanie zapeÂłniony bufor oraz po naciÂśniĂŞciu klawiszy Ctrl-Break. - zasoby sieci  
Marek Gasiorowski
Native speaker of: Native in PolishPolish

18 days   confidence: Answerer confidence 5/5
tryb przyswajania


Definition from own experience or research:
Tryb pracy sieci neuronowej lub oprogramowania działającego na podstawie sieci neuronowych. Polega na zapewnianiu sprzężenia zwrotnego przez czynnik ludzki.

Example sentence(s):
  • Pierwsze programy OCR były zaopatrzone w tryb przyswajania, w którym program wymagał od użytkownika wskazywania trafności rozpoznawanych znaków lub wskazywania prawidłowego znaku, jeśli znak rozpoznany przez oprogramowanie był niewłaściwy. - me, myself and I  

Explanation:
Podany przeze mnie link nie wskazuje wcale na termin "przyswajanie", ale na "uczenie". Jednak mimo to chciałem zgłosić swoją (autorską) propozycję tłumaczenia.
Piotr Kresak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License