KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

wheelplan:2-axle-rigid body

Polish translation: dwie osie, sztywne nadwozie


10:46 May 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: wheelplan:2-axle-rigid body
wheelplan: 2-axle-rigid body
Czy ktoś może wie jak to przełumaczyć??? help!
alicjajh
Polish translation:dwie osie, sztywne nadwozie
Explanation:
Rigid body to angieleska kategoria rejestracyjna i trudno sie na to obrażać.
Juz pierwszy hit daje "odniesienie do VW beetle", wiec nie tylko cieżarowy. Może być rigid chassis, ale nie rigid body, st±d 2-axle rigid body convertibe itp. Sadzę, żę jest to zestaw wymagań, które musi spełnic nadwozie ze względu na bezpieczeństwo.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2005-05-15 11:54:59 GMT)
--------------------------------------------------

definicja w [PDF] V355_270502 PC.qxd
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... regulations this should be clearly stated on the. application form. Enter \"exempt\"
at question 10 ... 2 axle rigid body. 2 \"axle\" rigid chassis/body ...
www.mcia.co.uk/docs/V55_Completion_Guide.pdf - Podobne strony
wszystkie czterokołoe ze sztywnym nadwoziem/podwoziem, wł±czaj±c taksówki, lekkie samochody dostawcz itd

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 13 mins (2005-05-15 20:59:59 GMT)
--------------------------------------------------

Pytnie o rigid body (w sensie czy cos takiego istnieje) po tylu latach badan na zderzenie czołowe, boczne?

The rigid body structure has been engineered to provide multiple load paths for the management of crash energy that are designed to maintain the integrity of the passenger compartment in all anticipated real-world crash events. In addition to the lower path along the floor that is typically the only energy path in most small cars, Fiesta\'s body structure is designed to distribute crash energy into an upper path via the cowl and into the A-pillar through the doors and side beams.
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3dwie osie, sztywne nadwozieA.G.
5 +1układ jezdny (układ osi): 2-osiowy samochód ciężarowy
petrolhead


Discussion entries: 5





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
układ jezdny (układ osi): 2-osiowy samochód ciężarowy


Explanation:
w angielksim jest błąd:
"rigid" odnosi się zawsze do podwozia (podobnie jak układ osi) - chodzi o zwykły samochód ciężarowy solo (czyli nie ciągnik siodłowy, czyli "rigid" a nie "articulated"). Nadwozie (typ zabudowy) właściwie nie ma tu nic do rzeczy.

Tłumaczenie "rigid" możesz tutaj pominąć

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-05-15 10:59:59 GMT)
--------------------------------------------------

w angielskim prawidłowo powinno być\"
\"2-axle rigid truck\" albo \"2-axle rigid chassis\"

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 11 mins (2005-05-15 20:57:40 GMT)
--------------------------------------------------

Pospieszyłem się. rzeczywi¶cie załozenie, ze chodzi o ciężaówkę jest błędne!! (Przyzwyczajenie!!)

Wobec tego chodzi moim zdaniem o:
\"UKŁAD JEZDNY: SAMOCHÓD 2-OSIOWY Z NADWOZIEM BEZ MODYFIKACJI\"




petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2315

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cquest: confidence credit ;)
12 mins

neutral  emer: nie zawsze ciężarowy: str.39 http://www.mcia.co.uk/docs/V55_Completion_Guide.pdf zdarzył mi się np. Ford Mondeo GLX, a tu jest VW Beetle: http://www.bugsales.co.uk/detail.php?vehicle=30484
47 mins

neutral  Michal Berski: skąd wiesz, że ciężarowy? widziałem kilka dowodów rejestracyjnych z USA z takim opisem i opiewały na osobówki
48 mins

agree  Kulecki: Nic dodac, nic ujac.
7 days

disagree  Quest CLS: body to nadwozie, rigid - sztywne. Tak właśnie sie tego używa. Rigid body oznacza pojazd, który nie jest oparty na ramie (samonosny) i nie jest to pojazd ciezarowy, bo one maja rame..
1182 days
  -> Delikatnie powiem: z wysnutym wnioskiem nie zgadzam sie zupęłnie. I jest to delikatnie powiedziane.

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
dwie osie, sztywne nadwozie


Explanation:
Rigid body to angieleska kategoria rejestracyjna i trudno sie na to obrażać.
Juz pierwszy hit daje "odniesienie do VW beetle", wiec nie tylko cieżarowy. Może być rigid chassis, ale nie rigid body, st±d 2-axle rigid body convertibe itp. Sadzę, żę jest to zestaw wymagań, które musi spełnic nadwozie ze względu na bezpieczeństwo.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2005-05-15 11:54:59 GMT)
--------------------------------------------------

definicja w [PDF] V355_270502 PC.qxd
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... regulations this should be clearly stated on the. application form. Enter \"exempt\"
at question 10 ... 2 axle rigid body. 2 \"axle\" rigid chassis/body ...
www.mcia.co.uk/docs/V55_Completion_Guide.pdf - Podobne strony
wszystkie czterokołoe ze sztywnym nadwoziem/podwoziem, wł±czaj±c taksówki, lekkie samochody dostawcz itd

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 13 mins (2005-05-15 20:59:59 GMT)
--------------------------------------------------

Pytnie o rigid body (w sensie czy cos takiego istnieje) po tylu latach badan na zderzenie czołowe, boczne?

The rigid body structure has been engineered to provide multiple load paths for the management of crash energy that are designed to maintain the integrity of the passenger compartment in all anticipated real-world crash events. In addition to the lower path along the floor that is typically the only energy path in most small cars, Fiesta\'s body structure is designed to distribute crash energy into an upper path via the cowl and into the A-pillar through the doors and side beams.

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 738
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  emer: otóż to właśnie ;-)
4 mins
  -> dziękuję

agree  ZenonStyczyrz: też tak to tłumaczę
49 mins
  -> dziękuję

agree  Michal Berski
1 hr
  -> dziękuję

neutral  petrolhead: Czy moge poprosić o definicję "sztywnego nadwozia"? Autentycznie, bez ironii. Albo inaczej, jakie nadwozia nie są "rigid", bo jeśli nawet "convertible" jest "rigid", to ja już się pogubiłem ;-((
7 hrs
  -> maluch, z którego ktos zrobił sobie convertible, nie odpowiada tej definicji