KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

traction axle

Polish translation: oś napędzana


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:traction axle
Polish translation:oś napędzana
Entered by: petrolhead

16:31 Jun 16, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: traction axle
Mam zacme.

W ciagniku siodlowym mamy:

steering axle - os kierowana
driving axle - os napedowa
traction axle - jak sie fachowo nazywa?
Macieks
Poland
oś nienapędzana
Explanation:
albo oś wleczona = za mostem napędowym (6x2)
albo oś pchana (bywa kierowana) = przed mostem napędowym (6x2)


--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-06-16 16:41:34 GMT)
--------------------------------------------------

możesz też użyć określenia \"oś podporowa\", któr będzie chyba bliższe temu akurat angielskiemu odpowiednikowi

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-06-16 16:46:06 GMT)
--------------------------------------------------

Zaraz, zaraz określenie \"TRACTION AXLE\" głównie w USA jest też używane jako synonim \"diving/driven axle\". Więc musisz dać kontekst, bo trudno rozstrzygnąć\".
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5oś nienapędzana
petrolhead
4 +1most napędowyA.G.
3oś wleczonaJanina Nowrot


Discussion entries: 11





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
oś nienapędzana


Explanation:
albo oś wleczona = za mostem napędowym (6x2)
albo oś pchana (bywa kierowana) = przed mostem napędowym (6x2)


--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-06-16 16:41:34 GMT)
--------------------------------------------------

możesz też użyć określenia \"oś podporowa\", któr będzie chyba bliższe temu akurat angielskiemu odpowiednikowi

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-06-16 16:46:06 GMT)
--------------------------------------------------

Zaraz, zaraz określenie \"TRACTION AXLE\" głównie w USA jest też używane jako synonim \"diving/driven axle\". Więc musisz dać kontekst, bo trudno rozstrzygnąć\".

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2315
Grading comment
dzieki

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oś wleczona


Explanation:
oś wleczona


    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:KE9L_z9yix8J:www.trucks...
Janina Nowrot
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
most napędowy


Explanation:
... A true Posi-traction axle will constantly apply equal power to both wheels. ... A true Posi-traction axle will constantly apply equal power to both wheels. ...
forums.vmag.com/suvpathfinder0200/messages/5602.html - 5k - Wynik uzupełniający - Kopi

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-06-16 17:12:59 GMT)
--------------------------------------------------

see also: Jaśkiewicz: Mosty napędowe (głównie drive axle)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 34 mins (2005-06-16 19:06:18 GMT)
--------------------------------------------------

MOże to jest zdwojony tylny most napędowy (twin rear axle).To byłby układ 6x4 i dwa ostatnie terminy odnosiły by się do tych dwu mostów.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 4 mins (2005-06-17 13:36:18 GMT)
--------------------------------------------------

i jeszcze jeden ślad: jeśli to jest układ 4x4 (kierowany most, tylny most: oba napedzane, to traction axle moze byc tym mostem, który ma lepszą przyczepność i determinuje zdolność napędowa pojazdu: W tym sensie użyto tego wyrażenia w przytoczonej nizej dyskusji o mech. typu Torsen (limited slip)

Equilibrium is reached because lowest traction axle is a reference point. Now we have equal torque on both axles, front turning faster, and rear turning at the same ....

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 738

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
7 mins
  -> dziękuję