KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

heavy oil

Polish translation: olej ciężki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heavy oil
Polish translation:olej ciężki
Entered by: Adam Lankamer

13:33 Jun 22, 2005
English to Polish translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: heavy oil
Type of fuel: heavy oil (to w dowodzie rejestracyjnym- ale chyba nie OLEJ CIʯKI???)
Beata
olej ciężki
Explanation:
Leksykonia WNT
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dziekuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3olej napędowy/dieselkatarzynakrol
4 +2olej ciężki
Adam Lankamer


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
olej ciężki


Explanation:
Leksykonia WNT

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 248
Grading comment
Dziekuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Infotradus
17 mins

agree  robwoj
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
olej napędowy/diesel


Explanation:
Dosłowne tłumaczenie to faktycznie olej ciężki. Z tym, że w nomenklaturze polskiej, w tym między innymi w taryfie celnej (również Wspólnoty Europejskiej) oleje dzielimy na:
a) oleje lekkie (tu kwalifikujemy między innymi benzynę silnikową),
b) oleje średnie,
c) oleje ciężkie ( tu kwalifikujemy między innymi oleje napędowe/diesel, oleje opałowe ( przeznaczone do ogrzewania budynków, między innymi mazut).
Tak więc olej ciężkie obejmują szeroką gamę produktów w tym produkty na których nie da się jeździć, lub da się jeździć ale ze szkodą dla silnika.
W każdym bądź razie w polskim dowodzie rejestracyjnym znalazłby się w powyższym przypadku zapis, że pojazd może poruszać się na oleju napędowym potocznie nazywanym diesel.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 9 mins (2005-06-22 17:43:11 GMT)
--------------------------------------------------

Szukaj: Taryfa dział 27

katarzynakrol
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: pojazdow na mazucie na razie nie ma - sa tylko kotly
9 hrs

agree  cquest
1622 days

agree  bajbus
4016 days