KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

tire tax

Polish translation: podatek od utylizacji / wymiany opon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tire tax
Polish translation:podatek od utylizacji / wymiany opon
Entered by: anglista

12:19 May 25, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Automotive / Cars & Trucks / cars
English term or phrase: tire tax
local tax in Indiana
anglista
podatek od zużytych opon
Explanation:
Przy każdorazowej zmianie opon dokonywanej w warsztacie samochodowym trzeba zapłacić (średnio) 5 dolarów za utylizację starych opon, które to zadanie spoczywa na tym warsztacie. Stąd - płaci się podatek od zużytych opon.

Selected response from:

Jaroslaw
United States
Grading comment
Thank you very much!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3podatek od oponPiotr Kurek
4podatek od zużytych oponJaroslaw
3podatek na utylizację opon
Piotr Bienkowski


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
podatek od opon


Explanation:
Po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-25 12:43:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, ale link odsyła do innej strony; tre¶ć linku wła¶ciwego, to:

Tyle tylko, ze placi sie tylko podatek konsumpcyjny, o czym jaskowi chyba nie jest zbyt wygodnie poinformowac czytelnika, zadnych innych (a tych w przybranej ojczyznie jaska jest od licha - podatek od klimatyzacji, podatek od opon, podatek od zuzycia paliwa etc), ktore placone sa jednorazowo, podczas kupowania nowego samochodu. To samo dotyczy cel.



    Reference: http://www.ziskr.com.pl/projekty/narutowicz.htm
Piotr Kurek
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: ok, tylko co do tego ma link?
12 mins
  -> dziękuję; w linku jest zawarte to okre¶lenie

agree  leff
1 hr
  -> dziękuję

agree  Teresa Goscinska: Virginia Fire Sparks Call for Additional Tire Tax
13 hrs
  -> dziękuję

2 days17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podatek na utylizację opon


Explanation:
tak bym napisał na podstawie definicji podanej powyżej w notatce

Piotr Bienkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podatek od zużytych opon


Explanation:
Przy każdorazowej zmianie opon dokonywanej w warsztacie samochodowym trzeba zapłacić (średnio) 5 dolarów za utylizację starych opon, które to zadanie spoczywa na tym warsztacie. Stąd - płaci się podatek od zużytych opon.



Jaroslaw
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you very much!