KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

stock cars

Polish translation: samochody seryjne/samochody produkowane seryjnie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stock cars
Polish translation:samochody seryjne/samochody produkowane seryjnie
Entered by: bARBARA Marszalek

20:50 Sep 21, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / racing cars
English term or phrase: stock cars
Richard Petty, who began using WIX filters to protect his stock car engines in 1967.

Gdzie s wyczytałam, że to niby samochody wyscigowe z podwoziem jak zwykle, ale jednym słowem???
bARBARA Marszalek
samochody seryjne/samochody produkowane seryjnie
Explanation:
...w przeciwieństwie do samochodów po przeróbce (tuningu)

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-09-21 21:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

Stock cars obecnie używanu jest w odniesieniu do samochodów wyścigowych, których konstrukcja oparta jest na samochodach produkowanych seryjnie. Początkowo "stock cars" nie miały nic wspólnego z wyścigami. Na przykład w wyścigach NASCAR w Stanach stosuje się "stock cars".

en.wikipedia.org/wiki/Stock_car_racing

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-09-21 21:03:11 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam za literówki ...używanU ...Y, lecz piszę w krótkiej przerwie między zajęciami.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-22 14:39:26 GMT)
--------------------------------------------------

Polskie Forum Wyścigowe :: Zobacz temat - NASCAR BUSCH Series na ...
Od sezonu 2007 telewizyjny kanał sportowy NASN ma prawo transmitować na terytorium Polski NASCAR Busch Series – słynne wyścigi samochodów seryjnych.
Selected response from:

Dariusz Saczuk
United States
Grading comment
ok, dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4samochody seryjne/samochody produkowane seryjnie
Dariusz Saczuk
3przerobki samochodow seryjnych na wyscigowe/podrasowane samochody seryjne
CalBoy


Discussion entries: 6





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przerobki samochodow seryjnych na wyscigowe/podrasowane samochody seryjne


Explanation:
w kontekscie poprzednich pytan, zakladam, ze chodzi o seryjne samochody, ktore po przerobkach, biora udzial w wyscigach

CalBoy
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samochody seryjne/samochody produkowane seryjnie


Explanation:
...w przeciwieństwie do samochodów po przeróbce (tuningu)

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-09-21 21:01:18 GMT)
--------------------------------------------------

Stock cars obecnie używanu jest w odniesieniu do samochodów wyścigowych, których konstrukcja oparta jest na samochodach produkowanych seryjnie. Początkowo "stock cars" nie miały nic wspólnego z wyścigami. Na przykład w wyścigach NASCAR w Stanach stosuje się "stock cars".

en.wikipedia.org/wiki/Stock_car_racing

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-09-21 21:03:11 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam za literówki ...używanU ...Y, lecz piszę w krótkiej przerwie między zajęciami.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-09-22 14:39:26 GMT)
--------------------------------------------------

Polskie Forum Wyścigowe :: Zobacz temat - NASCAR BUSCH Series na ...
Od sezonu 2007 telewizyjny kanał sportowy NASN ma prawo transmitować na terytorium Polski NASCAR Busch Series – słynne wyścigi samochodów seryjnych.


    Reference: http://www.mcin.fora.pl/samochody-
Dariusz Saczuk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
ok, dzięki