KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

hot rod

Polish translation: hot rod/hot rody


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hot rod
Polish translation:hot rod/hot rody
Entered by: bARBARA Marszalek

21:40 Sep 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / cars
English term or phrase: hot rod
odnosi się do samochodów ? szybki wóz, rowniez magazyn w USA o tej nazwie
bARBARA Marszalek
hot rod/hot rody
Explanation:
Hot Rody są samochodami robionymi na zamówienie bądź budowanymi ręcznie przez swoich właścicieli ( z angielskiego „custom built” )

Terminu nie należy tlumaczyć. Miłośnicy tych aut nazywają je "hot rodami".
Selected response from:

Dariusz Saczuk
United States
Grading comment
ok, dzięki, dodałam w nawiasie wyjasnienie i bedzie ok
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hot rod/hot rody
Dariusz Saczuk
4odnowione auta klasyczne/wiekowe
CalBoy


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hot rod/hot rody


Explanation:
Hot Rody są samochodami robionymi na zamówienie bądź budowanymi ręcznie przez swoich właścicieli ( z angielskiego „custom built” )

Terminu nie należy tlumaczyć. Miłośnicy tych aut nazywają je "hot rodami".

Example sentence(s):
  • HotRodPolska - Polski Serwis Hotrodowy

    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Hot_rod
    Reference: http://www.hotrodpolska.pl/podstrony/historia/hot.html
Dariusz Saczuk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
ok, dzięki, dodałam w nawiasie wyjasnienie i bedzie ok

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps
1 hr
  -> Dziękuję:-)

agree  Polangmar: Zgadza się - hot rody muszą pozostać hot rodami, tak jak hot dogi hot dogami.;)))
2 hrs
  -> Dziękuję. Niektóre nacje preferują jednak tłumaczyć wszystko w obronie czystości języka. Narody hiszpańskojęzyczne jedzą więc "gorące psy"...

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odnowione auta klasyczne/wiekowe


Explanation:
przewaznie to sie odnosi do odrestuarowanych aut z lat 60-70, Mustang 66, Chevy Nova, Dogdge Challenger tkw. old "muscle car"

CalBoy
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92