KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

be lose on its shaft

Polish translation: koło osadzone luźno/obrotowo na wale


13:43 Mar 12, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: be lose on its shaft
And it has selector forks But it doesn’t have dog clutches. So that's like the brake band on an automatic gearbox. But in a modern gearbox one would always be lose on it's shaft, either the input shaft or the lay shaft, that's year 1903.

Albo loose, może jest błąd w transkrypcji. Ktoś wie o co chodzi?
warsaw_guy
Polish translation:koło osadzone luźno/obrotowo na wale
Explanation:
wszyskie koła zębate w skrzynce biegów są teraz stale zazębione ( moc idzie porzez sprzęgła w synchronizatorach, nie ma przesuwanie kół, z wyjątkiem wstecznego), stąd muszą być osadzone obrotowo (loose) na na wałkach, albo porzez tuleje slizgowe, albo, najczęsciej, na złożeniach igielkowych.
Pomogłoby, gdybyś podał, do czgo odnosi się to "it"

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-03-12 19:47:32 GMT)
--------------------------------------------------

przesuwany jest pierscień sychronizatora (w dominujacym systemie Borg-Warner), który napierw synchronizuje (przez sprzęgło cierne) prędkość sprzęganego koła z prędkością wału, a po wyrównaniu tej prędkosci sprzęga (przez sprzęgła zębate) koło z wałem.

Koła przesuwne dominują w skrzynkach biegów (starszych) obrabiarek
Selected response from:

A.G.
Grading comment
dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1koło osadzone luźno/obrotowo na waleA.G.
3suwliwie osadzony na wale
Marian Krzymiński


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
suwliwie osadzony na wale


Explanation:
IMHO

Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 455

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
koło osadzone luźno/obrotowo na wale


Explanation:
wszyskie koła zębate w skrzynce biegów są teraz stale zazębione ( moc idzie porzez sprzęgła w synchronizatorach, nie ma przesuwanie kół, z wyjątkiem wstecznego), stąd muszą być osadzone obrotowo (loose) na na wałkach, albo porzez tuleje slizgowe, albo, najczęsciej, na złożeniach igielkowych.
Pomogłoby, gdybyś podał, do czgo odnosi się to "it"

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-03-12 19:47:32 GMT)
--------------------------------------------------

przesuwany jest pierscień sychronizatora (w dominujacym systemie Borg-Warner), który napierw synchronizuje (przez sprzęgło cierne) prędkość sprzęganego koła z prędkością wału, a po wyrównaniu tej prędkosci sprzęga (przez sprzęgła zębate) koło z wałem.

Koła przesuwne dominują w skrzynkach biegów (starszych) obrabiarek

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 738
Grading comment
dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  robwoj
17 mins
  -> dziękuję