KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

light 4x4 utility

Polish translation: (lekki) SUV (samochód osobowo-terenowy) z napędem 4x4


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:light 4x4 utility
Polish translation:(lekki) SUV (samochód osobowo-terenowy) z napędem 4x4
Entered by: petrolhead

08:47 Apr 23, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: light 4x4 utility
body type: light 4x4 utility
make: Land Rover
Model: Freelander
makawa
(lekki) SUV (samochód osobowo-terenowy) z napędem 4x4
Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/other/270051-spo...

Zaraz się narażę, ale Land Rover Freelander jest tak właśnie klasyfikowany. To jest samochód osobowo-terenowy, a termin "utility" został użyty nieprecyzyjnie.

"A truck in a tux? Not any more. The sport/utility vehicle cuts a broad swathe through the 21st-century automotive landscape. Think of a car genre-sporty, family, budget, luxury, utilitarian, gas-miser -- and you'll find its equivalent in today's sport/utility segment. What once was the territory of a handful of off-road specialists is now a lucrative business for everyone from Jeep to Porsche, Kia to Cadillac, offering everything from gutsy rock-crawlers to fuel-sipping hybrids...."

http://www.motortrend.com/oftheyear/suv/112_0712_2008_sport_...




--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-04-23 09:54:09 GMT)
--------------------------------------------------

"Used Land Rover Freelander Freelander SUV Used Cars Ireland "
http://www.funkymotors.ie/Car-Details-carid902359-Land-Rover...

"Land Rover Freelander SUV Accessories & Parts"
http://www.autoanything.com/suv/land-rover/freelander/95A4A3...
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(lekki) SUV (samochód osobowo-terenowy) z napędem 4x4
petrolhead
4lekki samochód/pojazd użytkowy z napędem na 4 koła
Adam Lankamer
4lekki samochód użytkowy z napędem na cztery kołaMateusz Banaszkiewicz
3samochód terenowy z napędem na cztery koła
Michal Kozlowski
3półciężarówka z napędem na cztery koła
Michal Kozlowski


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lekki samochód/pojazd użytkowy z napędem na 4 koła


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 248

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lekki samochód użytkowy z napędem na cztery koła


Explanation:
Na stronie Landrovera model ten jest opisany jako kompaktowa terenówka z napędem 4 x 4, z drugiej strony "utility" bez wątpienia oznacza "użytkowy".

Example sentence(s):
  • Całkowicie nowy Freelander 2 to nowy standard doskonałości dla kompaktowych terenówek z napędem 4 x 4.

    Reference: http://tinyurl.com/6hj2fl
Mateusz Banaszkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Kozlowski: każdy samochód jest 'użytkowy'
12 mins

neutral  petrolhead: "kompaktowy" jak najbardziej!! Ale "użytkowy" już nie bardzo, bo Freelander to jednak dość luksusowy samochód.
45 mins
  -> zgadzam się, problem powstał za sprawą angielskiej wersji, w której pojawiło się jednak słowo utility nieprecyzyjnie określające ten model.

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
półciężarówka z napędem na cztery koła


Language variant: odkryta półciężarówka z napędem na cztery koła

Explanation:
.

Michal Kozlowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petrolhead: Niestety, nie każdy samochód jest pojazdem "użytkowym", a Freelander już na pewno nie jest odkrytą półciężarówką!
12 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(lekki) SUV (samochód osobowo-terenowy) z napędem 4x4


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/other/270051-spo...

Zaraz się narażę, ale Land Rover Freelander jest tak właśnie klasyfikowany. To jest samochód osobowo-terenowy, a termin "utility" został użyty nieprecyzyjnie.

"A truck in a tux? Not any more. The sport/utility vehicle cuts a broad swathe through the 21st-century automotive landscape. Think of a car genre-sporty, family, budget, luxury, utilitarian, gas-miser -- and you'll find its equivalent in today's sport/utility segment. What once was the territory of a handful of off-road specialists is now a lucrative business for everyone from Jeep to Porsche, Kia to Cadillac, offering everything from gutsy rock-crawlers to fuel-sipping hybrids...."

http://www.motortrend.com/oftheyear/suv/112_0712_2008_sport_...




--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-04-23 09:54:09 GMT)
--------------------------------------------------

"Used Land Rover Freelander Freelander SUV Used Cars Ireland "
http://www.funkymotors.ie/Car-Details-carid902359-Land-Rover...

"Land Rover Freelander SUV Accessories & Parts"
http://www.autoanything.com/suv/land-rover/freelander/95A4A3...


petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2315
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Daroszewski (MrMarDar): IMHO osobowo-terenowy albo terenowy http://eng.proz.com/kudoz/english_to_polish/certificates_dip...
3 mins

agree  inmb
20 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
samochód terenowy z napędem na cztery koła


Explanation:
Na oficjalnej stronie Land Rovera odpowiednikiem 'kompaktowa terenówka z napędem 4 x 4' jest 'compact premium 4x4', a nie 'light 4x4 utility'. 'Light 4x4 utility" nie jest określeniem wymyślonym przez dział marketingu, ale normalnym określeniem uzywanym przez normalnych ludzi, żeby powiedzieć o co chodzi.

Być moze rzeczywiście 'półciężarówka' po polsku kojarzy się raczej ze zdezelowanym tarpanem za 2 000, a nie z luksusowym samochodem za 130 000. Może więc po prostu samochód terenowy najlepiej kojarzy się z tym, o co chodzi...

Michal Kozlowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19