KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

cavitations

Polish translation: korozja kawitacyjna / kawitacja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cavitations
Polish translation:korozja kawitacyjna / kawitacja
Entered by: petrolhead

12:51 Apr 24, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: cavitations
Opis płynu chłodzącego:

Modern commercial vehicle engines run at high temperatures – efficient cooling is therefore essential for protecting the engine and extracting maximum performance by:
• Keeping operating temperatures under control.
• Protecting water pump seals and **cavitations** to increase component life.
Ewa Zmudzinska
korocja kawitacyjna
Explanation:
ochrona przeciw....

--------------------------------------------------
Note added at   12 min (2008-04-24 13:04:08 GMT)
--------------------------------------------------

"korozja" lub "uszkodzenia spowodowane zjawiskiem kawitacji"

"Kawitacja jest gwałtownym i najczęściej bardzo niepożądanym zjawiskiem. Lokalne nagłe zmiany ciśnienia mogą przekraczać ciśnienie płynu nawet kilkusetkrotnie, a powstające uderzenia są tak silne, iż mogą zniszczyć niemal dowolny materiał.

Uszkodzenie spowodowane zjawiskiem kawitacjiPowstające podczas implozji bąbelków gazu fale uderzeniowe powodują mikrouszkodzenia śrub okrętowych, łopat turbin, zaworów i innych elementów i dramatycznie skracają czas ich eksploatacji.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kawitacja



--------------------------------------------------
Note added at   14 min (2008-04-24 13:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BWA1-...


--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2008-04-25 07:16:48 GMT)
--------------------------------------------------

Albo "zapobieganie zjawisku kawitacji"
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1korocja kawitacyjna
petrolhead
4kawitacjarobwoj


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kawitacja


Explanation:
nie wiem czy po polsku nie występuje tuylko w liczbie pojedynczej

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 343

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: A jak to wpasować w zdanie?
11 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
korocja kawitacyjna


Explanation:
ochrona przeciw....

--------------------------------------------------
Note added at   12 min (2008-04-24 13:04:08 GMT)
--------------------------------------------------

"korozja" lub "uszkodzenia spowodowane zjawiskiem kawitacji"

"Kawitacja jest gwałtownym i najczęściej bardzo niepożądanym zjawiskiem. Lokalne nagłe zmiany ciśnienia mogą przekraczać ciśnienie płynu nawet kilkusetkrotnie, a powstające uderzenia są tak silne, iż mogą zniszczyć niemal dowolny materiał.

Uszkodzenie spowodowane zjawiskiem kawitacjiPowstające podczas implozji bąbelków gazu fale uderzeniowe powodują mikrouszkodzenia śrub okrętowych, łopat turbin, zaworów i innych elementów i dramatycznie skracają czas ich eksploatacji.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kawitacja



--------------------------------------------------
Note added at   14 min (2008-04-24 13:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BWA1-...


--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2008-04-25 07:16:48 GMT)
--------------------------------------------------

Albo "zapobieganie zjawisku kawitacji"

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2315
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: ochrona przed korozją kawitacyjną
11 hrs