KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

differential shaft

Polish translation: oś satelitów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:differential shaft
Polish translation:oś satelitów
Entered by: Letra

07:17 Apr 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: differential shaft
Witam,
mam takie zdanie:

The adjustable cups on differential shaft often loosened and turned after a couple hundred thousand miles.

Tekst dotyczy producenta łożysk. Z góry dziękuję za pomoc!
Letra
Poland
tu: oś satelitów
Explanation:
w mech. różnicowym nie ma wałka/wałów (elementy przenoszące moment skręcajacy). Pod satelity wkłada się podkładki sferyczne (cups). słuza jako łożyska ślizgowe

Mechanizm różnicowy rozdziela napęd na półosie napędowe i umożliwia ... Z obudowy moment obrotowy przekazywany jest poprzez oś satelitów lub krzyżak ...
www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje31.htm - 24k

i na wilelu linkach pokazujacych mech. róznicowy

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2008-04-27 22:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

i żaden dyferencjał!

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2008-04-27 22:44:12 GMT)
--------------------------------------------------

ośka jest ustalana przez kołek. Jesli wypadnie ( zostanie ściety), ośka zacznie się obracać niszcząc obudowę mech. różnicowego

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2008-04-27 22:53:39 GMT)
--------------------------------------------------

pozycja 28 na obrazku
Mansfield - Grand Cherokee Model 35 Rear Axle
26, Axle shaft inner oil seal, 1993-98, In stock. 27, Differential pin, 1993-98, Not stocked. Please ask. 28, Differential shaft, 1993-98, Not stocked. ...
www.mansfield4x4.co.uk/gc-30front-zg.html - 14k - Kopia - Podobne strony
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wał (wałek) mechanizmu różnicowego / dyferencjału
Tomasz Jurek
4tu: oś satelitówA.G.
4wałek mechanizmu różnicowego
petrolhead
4wał rozrządu
Pawel Michniak
3wałek dyferencjału
Maciek Drobka


Discussion entries: 3





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wałek dyferencjału


Explanation:
http://tinyurl.com/46s433

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 291

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petrolhead: "dyferencjał" to tak strasznie kolokwialnie, nie pasuje do dokumentacji technicznej
12 mins
  -> W Guglu są szczątkowe wystąpienia dla 'wałek m.r.' i kilkaset dla 'wałek dyferencjału', również liczne w kontekstach niepotocznych (np. na stronach sklepów), ale chyba z fachowcem nie powinienem się spierać :o).

neutral  Polangmar: Propozycja zapewne poprawna, ale... po odjęciu "BMW K 75rt" zostają 3 niezależne wystąpienia: http://je.pl/70cx . || Ano, dokładnie tyle samo (3 + 1 = 4 :)).
14 hrs
  -> Czyli co najmniej tyle co dla 'wałka m.r.', się mi wydaje.

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wał rozrządu


Explanation:
imho, choć pewnie nie pisał tego native speaker :)

Pawel Michniak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petrolhead: wałek rozrządu to "camshaft"
5 mins
  -> właśnie, daltego napisałem, ze pewnie nie pisal tego native

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wałek mechanizmu różnicowego


Explanation:
http://www.parts.com/mitsubishi/2002-mitsubishi-montero-spor...


--------------------------------------------------
Note added at   14 min (2008-04-25 07:31:05 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie "półoś"

--------------------------------------------------
Note added at   17 min (2008-04-25 07:35:00 GMT)
--------------------------------------------------

"WAŁEK MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO
kod: OE27351A64B01-000; producent: DAEWOO"
http://moto.sklep.pl/DAEWOO/TICO/Podwozie/Skrzynia_biegow/Ko...



petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2315

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: też tak poczatkowo sadziłem (półoś). Z rysunków wynika: see my answer
2 days15 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wał (wałek) mechanizmu różnicowego / dyferencjału


Explanation:
Czyli zgadzam się z kolegami, bo i "mech. różnicowy" i "dyferencjał" to stosowane terminy.

Tomasz Jurek
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maciek Drobka: W takim przypadku raczej dajemy 'agree' odpowiednim kolegom bez dublowania ich odpowiedzi.||Zgoda na dwie odpowiedzi to dość częste tu zjawisko.
4 mins
  -> racja, przepraszam, wydawało mi się, że gdybym się "agree" z bydwoma opiniami nie miałoby to sensu :-) Pozdrawiamo

2 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: oś satelitów


Explanation:
w mech. różnicowym nie ma wałka/wałów (elementy przenoszące moment skręcajacy). Pod satelity wkłada się podkładki sferyczne (cups). słuza jako łożyska ślizgowe

Mechanizm różnicowy rozdziela napęd na półosie napędowe i umożliwia ... Z obudowy moment obrotowy przekazywany jest poprzez oś satelitów lub krzyżak ...
www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje31.htm - 24k

i na wilelu linkach pokazujacych mech. róznicowy

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2008-04-27 22:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

i żaden dyferencjał!

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2008-04-27 22:44:12 GMT)
--------------------------------------------------

ośka jest ustalana przez kołek. Jesli wypadnie ( zostanie ściety), ośka zacznie się obracać niszcząc obudowę mech. różnicowego

--------------------------------------------------
Note added at 2 days15 hrs (2008-04-27 22:53:39 GMT)
--------------------------------------------------

pozycja 28 na obrazku
Mansfield - Grand Cherokee Model 35 Rear Axle
26, Axle shaft inner oil seal, 1993-98, In stock. 27, Differential pin, 1993-98, Not stocked. Please ask. 28, Differential shaft, 1993-98, Not stocked. ...
www.mansfield4x4.co.uk/gc-30front-zg.html - 14k - Kopia - Podobne strony

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 738
Grading comment
Dzięki!