KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

recovery vehicle

Polish translation: samochód pomocy drogowej


22:23 Apr 7, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Social Sciences - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: recovery vehicle
Wypadek drogowy
okliczności zaistnienia
The incident was caused by the driver swrving to avoid oncoming vehicle. The semi-trailer left the road and overturned shedding its load.
A recovery vehcicle came to assist in the oparation engaged to salvage goods.
CZy to może pomoc drogowa?
Magda1
Polish translation:samochód pomocy drogowej
Explanation:
tak stoi w słowniku naukowo-technicznym
ale pewnie może też być pomoc drogowa
Selected response from:

MonikaSojka
United Kingdom
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4samochód pomocy drogowej
MonikaSojka
4 +3(ciężki )pojazd ratownictwa drogowego
maciejm
4holownik (do pojazdów ciężarowych)Robert Trojanowicz


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
samochód pomocy drogowej


Explanation:
tak stoi w słowniku naukowo-technicznym
ale pewnie może też być pomoc drogowa

MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter: albo pojazd pom.dr. , jako ze vehicle
2 mins

agree  mdarron
5 hrs

agree  Slavo: na 100%
6 hrs

agree  magry
4 days

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
(ciężki )pojazd ratownictwa drogowego


Explanation:
"ciężki pojazd ratownictwa drogowego wyposażony w specjalistyczny wysięgnik
do holowania ciężkich pojazdów ciężarowych i autobusów, dźwig ... "

Raczej zwykła pomoc drogowa nie dałaby sobie rady z postawieniem ciężkiej naczepy (semi trailer)
M



    Reference: http://www.jelcztruck.pl/prasa/wakcji_2_2001.htm
maciejm
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 281

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
7 hrs

agree  ArturSz: to widać tutaj http://www.army.mod.uk/equipment/ese/muv_6b6.htm
19 hrs

agree  Jan S: ja tez tak mysle
1 day1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
holownik (do pojazdów ciężarowych)


Explanation:
może być też holownik ratunkowy
albo specjalistyczny pojazd pomocy drogowej


http://www.intertrans.pl/holowani.htm






    Reference: http://www.autobus.com.pl/firma/historia.htm
    Reference: http://www.motospec.pl/www.servicevolvo/
Robert Trojanowicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 115