KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

wheel adap

Polish translation: adapter do kół


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wheel adapter
Polish translation:adapter do kół
Entered by: Maciej Andrzejczak

20:14 Dec 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: wheel adap
wheel adapter:
A spacer ring that adapts hubs to wheels with a different number of lugs, e.g., 4-lug hubs to 5-lug wheels

na wyposażeniu samochodoych stacji diagnostycznych - chodzi mi oczywiście o nazwę fachową
Maciej Andrzejczak
Poland
adaptery...
Explanation:
Tu: chodzi o możliwość założenia różnych kół/felg o różnej ilości/różnym rozstawie otworów/śrub

lista@off-road.pl/msg15268.html" rel="nofollow" target="_blank">http://www.mail-archive.com/lista@off-road.pl/msg15268.html
Dystanse od adapterów nie różnią się technologią wykonania a na ogół
rozstawem śrub czy otworów . Przy dystansach zakładasz felgę o takim samym rozsstawiae a przy adapterach o różnym .

Allegro (forum) ...czy ktoś mógły poradzić gdzie można kupić adaptery do felg, Mam Alfa Romeo 156 posiada roztaw otworów 5/98 a felgi są od Alfa 166 i te mają zormiar 5/108, pozdrawiam

http://www.wimad.com.pl/katalog/Prospekty_PDF/HOFMANN_wywaza...
WIMAD Wyposażanie serwisów samochodowych (...uchwyt wyważarki) Megaspin 400 posiada ekstremalnie długi (220 mm) 40 mm wałek wrzeciona. Dzięki temu możemy stosować dowolne ADAPTERY do szerokich felg.

http://www.car-lift.com.pl/produkty/obslugowe/sdo8x6sy.htm
dla kół R16’’ do R19,5’’ –średnice opon od 770-1080 mm, wymagane są ADAPTERY o symbolu R16-R19,5
dla kół R14’’ do R16’’ –średnice opon od 640-770 mm, wymagane są ADAPTERY o symbolu R14-R16


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 15 hrs 53 mins (2004-12-06 12:08:22 GMT)
--------------------------------------------------

Skąd wynika pewność, że chodzi o adaptery ?
- odpowiedź jest zawarta w pytaniu- !!!
\"wheel adapter\" i \"...that adapts hubs to wheels with a different number of lugs...\"

na wyposażeniu warsztatów, gdzie sprawdzają \"różne\" koła (o różnej konfiguracji / ilości / rozstawie otworów / śrub...

taki adapter może umożliwić założenie/ montaż różnych kół do jednego przyrządu np. wyważarki ...

(tarcza dystansowa też jest adapterem, ale jako \"dystansowa\" jedynie zwiększa odległość felgi od piasty np. przy wymianie felg stalowych na alu-felgi)
Selected response from:

goodline
Grading comment
ok
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5adaptery...
goodline
4tarcza dystansowaNajs


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wheel adapt
tarcza dystansowa


Explanation:
z osiowanim felgi lub przykręcane


    Reference: http://www.stylauto.com.pl/osprzet_tarcze.html
Najs
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
57 mins

disagree  goodline: nie chodzi o zwiększeniu dystansu między felgą a piastą, ale o możliwość założenia różnych felg o różnej ilości/rozstawie śrub/otworów
16 hrs
  -> po angielsku wheel spacer/wheel adapter sa podobnie zbudowane. Goodline jest pewien ze chodzi tu o czesci wywazarki dostosowujace ilosc otworow w feldze. Z kontekstu to nie wynika.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
adaptery...


Explanation:
Tu: chodzi o możliwość założenia różnych kół/felg o różnej ilości/różnym rozstawie otworów/śrub

lista@off-road.pl/msg15268.html" rel="nofollow" target="_blank">http://www.mail-archive.com/lista@off-road.pl/msg15268.html
Dystanse od adapterów nie różnią się technologią wykonania a na ogół
rozstawem śrub czy otworów . Przy dystansach zakładasz felgę o takim samym rozsstawiae a przy adapterach o różnym .

Allegro (forum) ...czy ktoś mógły poradzić gdzie można kupić adaptery do felg, Mam Alfa Romeo 156 posiada roztaw otworów 5/98 a felgi są od Alfa 166 i te mają zormiar 5/108, pozdrawiam

http://www.wimad.com.pl/katalog/Prospekty_PDF/HOFMANN_wywaza...
WIMAD Wyposażanie serwisów samochodowych (...uchwyt wyważarki) Megaspin 400 posiada ekstremalnie długi (220 mm) 40 mm wałek wrzeciona. Dzięki temu możemy stosować dowolne ADAPTERY do szerokich felg.

http://www.car-lift.com.pl/produkty/obslugowe/sdo8x6sy.htm
dla kół R16’’ do R19,5’’ –średnice opon od 770-1080 mm, wymagane są ADAPTERY o symbolu R16-R19,5
dla kół R14’’ do R16’’ –średnice opon od 640-770 mm, wymagane są ADAPTERY o symbolu R14-R16


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 15 hrs 53 mins (2004-12-06 12:08:22 GMT)
--------------------------------------------------

Skąd wynika pewność, że chodzi o adaptery ?
- odpowiedź jest zawarta w pytaniu- !!!
\"wheel adapter\" i \"...that adapts hubs to wheels with a different number of lugs...\"

na wyposażeniu warsztatów, gdzie sprawdzają \"różne\" koła (o różnej konfiguracji / ilości / rozstawie otworów / śrub...

taki adapter może umożliwić założenie/ montaż różnych kół do jednego przyrządu np. wyważarki ...

(tarcza dystansowa też jest adapterem, ale jako \"dystansowa\" jedynie zwiększa odległość felgi od piasty np. przy wymianie felg stalowych na alu-felgi)

goodline
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 95
Grading comment
ok

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Najs: skad ta pewnosc, ze chodzi o adaptery?
1 day19 hrs
  -> Samo pytanie zawiera odpowiedź / przesłanki, by tak wnioskować i wierzyć w słuszność...