KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

insertional mutation

Polish translation: insercja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:insertional mutation
Polish translation:insercja
Entered by: kathi_md

11:36 Mar 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Biology (-tech,-chem,micro-) / genetics
English term or phrase: insertional mutation
Przychodzi mi do głowy tylko tłumaczenie opisowe tego terminu xxx wskutek xxxx, ale może jest jakiś termin fachowy?
iwonka
insercja
Explanation:
po prostu tak
(czyli mutacja polegająca na wstawieniu krótkiej sekwencji DNA w obrębie pojedynczego genu albo na wstawieniu dłuższego fragmentu chromosomu)
Selected response from:

kathi_md
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3insercjakathi_md
4 +1mutacja insercyjna
Marek Pawelec


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mutacja insercyjna


Explanation:
Niestety w tej dziedzinie większość terminów to kalki językowe.

Marek Pawelec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Kolenda
3 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
insercja


Explanation:
po prostu tak
(czyli mutacja polegająca na wstawieniu krótkiej sekwencji DNA w obrębie pojedynczego genu albo na wstawieniu dłuższego fragmentu chromosomu)

kathi_md
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Sawiec: jasne, insercja jest z definicji mutacją
1 hr
  -> dzięki :)

agree  Olga Karp
2 hrs
  -> dzięki :)

agree  xxxOTMed
3 hrs
  -> dzięki!