KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

blight

Polish translation: śnieć, rdza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blight
Polish translation:śnieć, rdza
Entered by: Lota

16:32 Jul 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: blight
plant disease (tomatoes and other plants)
Lota
United States
śnieć, rdza
Explanation:
Tak w leksykoni i słowniku PWN
śnieć f, rdza f; potato ~ zaraza ziemniaczana
Selected response from:

DarekS
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zaraza ziemniaczana
skisteeps
3śnieć, rdza
DarekS


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
śnieć, rdza


Explanation:
Tak w leksykoni i słowniku PWN
śnieć f, rdza f; potato ~ zaraza ziemniaczana

DarekS
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  skisteeps: Blight, czyli zaraza ziemniaczana atakuje również pomidory (drugi link, który podałem w swojej propozycji), a w Irlandii w połowie XIX wieku spowodowała masową falę emigracji. Stanisławski niestety nie ujął tego w swoim słowniku.
7 mins
  -> W mojej odpowiedzi jest zaraza ziemniaczana (potato ~ zaraza ziemniaczana), w pytaniu jednak podkreślone są pomidory.

neutral  clairee: choroba nie musi dotyczyć jedynie wymienionego w jej nazwie warzywa?
2 hrs
  -> W odpowiedzi wymieniłem zarazę ziemniaczaną.

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zaraza ziemniaczana


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&q=zaraza ziemniaczana&btn...
http://www.linia.com.pl/public/article.php?1-8814-0
w drugim linku, w przybliżeniu 1/3 odległości od początku tekstu, jest wzmianka o chronieniu pomidorów przed zarazą ziemniaczaną.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-09 18:06:15 GMT)
--------------------------------------------------

Zęby rozwiać wszelkie wątpliwości: http://213.180.130.202/26417,,,,zaraza_ziemniaczana,haslo.ht...

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee: zęby zostały rozwiane ;-))
2 hrs
  -> Dzięki. Kiedyś w "Przekroju" był dział "Humor Zeszytów". Prawdopodobnie byłoby wydrukowane.