ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

basolateral membrane

Polish translation: błona podstawnoboczna / bocznopodstawna

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:basolateral membrane
Polish translation:błona podstawnoboczna / bocznopodstawna
Entered by: Izabela Czartoryska

09:02 Feb 8, 2011
English to Polish translations [PRO]
Medical - Biology (-tech,-chem,micro-) / molecular biology
English term or phrase: basolateral membrane
The basolateral membrane of a polarized cell is the surface of the plasma membrane that forms its basal and lateral surfaces. It faces towards the interstitium, and away from the lumen.
servulus
błona podstawnoboczna / bocznopodstawna
Explanation:
Praktyczny słownik medyczny wyd. Medyk 2009
basolateral - boczno-podstawny

błona boczno-podstawna tutaj:
http://angielskidlakazdego.blox.pl/2010/10/Slowniczek-medycz...

bocznopodstawnej błony hepatocytów
http://pbkom.pl/pbkom/tom34/34PDF01/07 15-30.pdf

I odwrotnie:
błonie podstawno-bocznej
http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=16579&print=1&_tc=59...
oraz
http://docs7.chomikuj.pl/44852266,0,1,nerki.doc
Selected response from:

Izabela Czartoryska
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo. Przepraszam, że tyle czasu mi to zabrało, ale byłem poza krajem i nie bardzo miałem dostęp do sieci.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4błona podstawnoboczna / bocznopodstawna
Izabela Czartoryska
3błona bazolateralna
Leszek_Jura


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
błona bazolateralna


Explanation:
Występuje w opisie budowy podocytu.

Pozdrawiam!


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Podocyt
Leszek_Jura
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
błona podstawnoboczna / bocznopodstawna


Explanation:
Praktyczny słownik medyczny wyd. Medyk 2009
basolateral - boczno-podstawny

błona boczno-podstawna tutaj:
http://angielskidlakazdego.blox.pl/2010/10/Slowniczek-medycz...

bocznopodstawnej błony hepatocytów
http://pbkom.pl/pbkom/tom34/34PDF01/07 15-30.pdf

I odwrotnie:
błonie podstawno-bocznej
http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=16579&print=1&_tc=59...
oraz
http://docs7.chomikuj.pl/44852266,0,1,nerki.doc

Izabela Czartoryska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31
Grading comment
Dziękuję bardzo. Przepraszam, że tyle czasu mi to zabrało, ale byłem poza krajem i nie bardzo miałem dostęp do sieci.