KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

selectivity ratio for X inhibition over Y inhibition

Polish translation: stosunek hamowania X do Y


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:selectivity ratio for X inhibition over Y inhibition
Polish translation:stosunek hamowania X do Y
Entered by: Kalip

20:39 Mar 27, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / biochemistry
English term or phrase: selectivity ratio for X inhibition over Y inhibition
Preferably the COX-2 inhibitor has selectivity ratio of at least 10 for COX-2 inhibition over COX-1 inhibition.
fundal
Poland
stosunek hamowania X do Y >> wyjaśnienie
Explanation:
Inhibitor COX-2 hamuje aktywność COX-2 preferencyjnie do COX-1, a stosunek hamowania wynosi przynajmniej 10.

Parę słów wyjaśnienia:
inhibiotory enzymów COX dzieli się na: klasyczne NLPZ, które charakteryzują się stosunkiem hamowania COX1/COX2 wynoszącym 0,5-3,0; preferencyjne inhibitory COX2 - stosunek hamowania od 10 do 20 (takiego leku dotyczy tekst, więc trzeba uzyc slowa "preferencyjny" a nie "selektywny" ani "wybiorczy"); trzecia grupa to wybiorcze inhibitory COX2 - stosunek hamowania 150-250.
Selected response from:

Kalip
Grading comment
Brzmi całkiem nieźle. Dziękuję za wyjaśnienia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stosunek hamowania X do Y >> wyjaśnienieKalip
3nizej
Barbara Piela


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
selectivity ratio for x inhibition over y inhibition
nizej


Explanation:
Korzystnie inhibitor COX-2 inhibituje 10 razy silniej COX-2 niż COX-1.

Podobno nie mozna w jez. polskim uzywac slowa "inhibituje" (na pewno pamietasz). Musisz to zamienic na cos. Ja bym oczywiscie uzyla.


    PP
Barbara Piela
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
selectivity ratio for x inhibition over y inhibition
stosunek hamowania X do Y >> wyjaśnienie


Explanation:
Inhibitor COX-2 hamuje aktywność COX-2 preferencyjnie do COX-1, a stosunek hamowania wynosi przynajmniej 10.

Parę słów wyjaśnienia:
inhibiotory enzymów COX dzieli się na: klasyczne NLPZ, które charakteryzują się stosunkiem hamowania COX1/COX2 wynoszącym 0,5-3,0; preferencyjne inhibitory COX2 - stosunek hamowania od 10 do 20 (takiego leku dotyczy tekst, więc trzeba uzyc slowa "preferencyjny" a nie "selektywny" ani "wybiorczy"); trzecia grupa to wybiorcze inhibitory COX2 - stosunek hamowania 150-250.

Kalip
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Brzmi całkiem nieźle. Dziękuję za wyjaśnienia.