ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

indicator microbes

Polish translation: drobnoustroje wskaźnikowe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:indicator microbes
Polish translation:drobnoustroje wskaźnikowe
Entered by: Jakub Radzimiński

14:38 Nov 22, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / aquatic, IMO
English term or phrase: indicator microbes
Z konwencji o wodzie balastowej i osadach:

"discharge of the indicator microbes shall not exceed the specified concentrations described in paragraph 2."
Jakub Radzimiński
Poland
drobnoustroje wskaźnikowe
Explanation:
słyszałem to określenie najpierw po polsku, i jestem raczej przekonany że to właśnie to :)
Selected response from:

mayshake
Grading comment
Dziękuję. Drobnoustroje IMO brzmią zdecydowanie lepiej od mikroorganizmów.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2mikroorganizmy wskaźnikowe
Szymon Cegielka
4drobnoustroje wskaźnikowemayshake


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drobnoustroje wskaźnikowe


Explanation:
słyszałem to określenie najpierw po polsku, i jestem raczej przekonany że to właśnie to :)

mayshake
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję. Drobnoustroje IMO brzmią zdecydowanie lepiej od mikroorganizmów.

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mikroorganizmy wskaźnikowe


Explanation:
... 8) Dla odpadów, co do których istnieje podejrzenie, że zawierają czynniki zakaźne,
należy wytypować mikroorganizmy wskaźnikowe reprezentujące grupę ...
www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1347.htm

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2004-11-22 15:24:30 GMT)
--------------------------------------------------

tak BTW - powyższy link to Rozporządzenie Ministra Środowiska
z dnia 13 maja 2004 r. w sprawie warunków, w których uznaje się, że odpady nie są niebezpieczne


Szymon Cegielka
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Duda-Klimaszewska
57 mins

agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): zdecydowanie
5 hrs