KudoZ home » English to Polish » Botany

Trachelospermum jasminoides

Polish translation: trachelospermum jasminoides


18:57 Jan 16, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Botany
English term or phrase: Trachelospermum jasminoides
jasmin?
dinde
Polish translation:trachelospermum jasminoides
Explanation:
Raczej nie ma stricte polskiej nazwy. W jęz. polskim funkcjonuje nazwa łacińska:

http://leksykot.top.hell.pl/koty/zdrowie/dom/rosliny_szkodli...
http://www.dzialkowiec.webserwer.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=3...
Selected response from:

Fionella
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2trachelospermum jasminoidesFionella
4Trachelospermum jasminoides
Maciej Burak


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
trachelospermum jasminoides
trachelospermum jasminoides


Explanation:
Raczej nie ma stricte polskiej nazwy. W jęz. polskim funkcjonuje nazwa łacińska:

http://leksykot.top.hell.pl/koty/zdrowie/dom/rosliny_szkodli...
http://www.dzialkowiec.webserwer.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=3...

Fionella
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislaw Czech, MCIL
11 mins
  -> Dziękuję:)

agree  Polangmar
3 hrs
  -> Dziękuję :)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trachelospermum jasminoides
Trachelospermum jasminoides


Explanation:
Moim zdaniem nazwy tej rośliny nie powinno się tłumaczyć. Na wielu stronach dotyczących roślin szkodliwych nie jest ona tłumaczona. Na potwierdzenie fragment pewnej listy takich roślin:
"...Solanum pseudocapsicum- psianka paprykowa- wszystkie, a zwłaszcza owoce Trachelospermum jasminoides..."
Wtajemiczeni i znawcy flory z pewnością będą wiedzieć, o jaką roślinę chodzi.


    Reference: http://leksykot.top.hell.pl/koty/zdrowie/dom/rosliny_szkodli...
    Reference: http://maranta.livenet.pl/rosliny_trujace.htm
Maciej Burak
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish