KudoZ home » English to Polish » Botany

Lizard's tail

Polish translation: jaszczurzec pochylony


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lizard's tail
Polish translation:jaszczurzec pochylony
Entered by: Himawari

13:46 Apr 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
Botany / plants
English term or phrase: Lizard's tail
jest to nazwa rosliny leczniczej (nazwa lacinska Saururus) Nie mam niestety dobrego zrodla z tej dziedziny, a musze to jakos nazwac po polsku. Bardzo prosze o pomoc.
Himawari
Poland
jaszczurzec pochylony
Explanation:
link nawet ze zdjęciem :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 13:52:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Jaszczurzec pochylony
Roślina bagienna w naturze rzadko spotykana pod wodą. Rośnie dobrze w odpowiednio oświetlonych akwariach, jednak w niedostatecznie doświetlonych ma tendencję do wyciągania się. Saururus cernuus pasuje do otwartych akwariów, w których może wyrastać nad powierzchnię wody. Łatwo zakwita, liście (raczej kwiaty - prawdopodobnie błąd ze strony firmy Tropica) emitują słodki zapach. W akwariach holenderskich jest używana w tzw. wąwozach. Jej wysokość może być stale regulowana przez odcinanie wierzchołków i sadzenie pędów w podłożu.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dziekuje i zaluje, ze moge przyznac punkty tylko jednej osobie.
a co do tego jaszczurca (?), wyglada na to, ze w Japonii uzywano to dawniej na czyraki...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4jaszczurzec pochylony
lim0nka
4jaszczurzec pochylony
vladex


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
jaszczurzec pochylony


Explanation:
link nawet ze zdjęciem :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 13:52:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Jaszczurzec pochylony
Roślina bagienna w naturze rzadko spotykana pod wodą. Rośnie dobrze w odpowiednio oświetlonych akwariach, jednak w niedostatecznie doświetlonych ma tendencję do wyciągania się. Saururus cernuus pasuje do otwartych akwariów, w których może wyrastać nad powierzchnię wody. Łatwo zakwita, liście (raczej kwiaty - prawdopodobnie błąd ze strony firmy Tropica) emitują słodki zapach. W akwariach holenderskich jest używana w tzw. wąwozach. Jej wysokość może być stale regulowana przez odcinanie wierzchołków i sadzenie pędów w podłożu.


    Reference: http://www.holenderskie.aip.pl/baza/saururus_cernuus/
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuje i zaluje, ze moge przyznac punkty tylko jednej osobie.
a co do tego jaszczurca (?), wyglada na to, ze w Japonii uzywano to dawniej na czyraki...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: 1 minuta - Auuuuuuuu!!!!!
1 min
  -> tym razem mi się udało :)

agree  bartek: Ależ Ty masz tego prowajdera! No, no! W takim tempie przewinął Ci :-)))))))
3 mins
  -> modem + tepsa... co 10 minut trzeba się łączyć od nowa, bo koszmarnie spowalnia... ciekawe, z czego to wynika? :(

agree  Andrzej Lejman: a widzieliście te akwaria? Niesamowite! W ustawieniach IE, Tools | Internet Options | Temporary Internet Files | Settings wyłącz automatyczne odświeżanie zapisanych stron (zmień na "every visit to the page"). Może pomoże.
27 mins
  -> ja mam tę opcję wyłączoną, a wszystko mi chodzi, jakby chciało a nie mogło :(

agree  leff: ceteo cenceo lim0mkam... :-)
1 hr
  -> do czeg? do tego jaszczurca? ;)

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jaszczurzec pochylony


Explanation:
Chyba nie widnieje w najoficjalniejszych spisach (nie jest elementem flory Polski), ale taka nazwa (kalka łacińskiej) jest uzywana przez kwiaciarzy

www.holenderskie.aip.pl/baza/saururus_cernuus/


    Reference: http://www.holenderskie.aip.pl/baza/saururus_cernuus/
vladex
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish