KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

supply chain management

Polish translation: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Supply Chain Management
Polish translation:Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Entered by: nikita11

22:10 Mar 12, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: supply chain management
Supply chain managment has emerged as a key competitive strategy.
nikita11
zarządzanie łańcuchem dostaw
Explanation:
I would put the English term in brackets too:

zarządzanie łańcuchem dostaw (Supply Chain Management, SCM)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 22:21:42 (GMT)
--------------------------------------------------

see:

Technologia to tylko wierzchołek góry lodowej, której większą cześć stanowią ludzie oraz ich kapitał wiedzy i doświadczania. Synergiczne wykorzystanie powyższych elementów w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw pomoże Państwu mądrze spożytkować potencjał Nowej Gospodarki i przyczynić się w ten sposób do podniesienia konkurencyjności Państwa biznesu.
(http://www.iwp.pl/zld2001/)


Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM Sypply Chain Management) a systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem (ERP Enterprise Resource Planning)
(http://www-5.ibm.com/pl/services/portfolios/bis/scm/zarzadza...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 22:23:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Zarządzanie Łańcuchem Dostaw (Supply Chain Management) jest koncepcją kompletnego, zintegrowanego planowania i przeprowadzania operacji związanych z łańcuchem dostaw, przebiegających w sieci logistycznej, obejmującej:

dostawców oraz ich dostawców,

producentów,

dystrybutorów,

klientów oraz ich klientów

(http://www.cxo.pl/artykuly/20777.html)
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
przy takiej sile wsparcia ze strony Szanownego Grona nie pozostaje mi nic innego jak uwierzyć w prawidłowość tej właśnie odpowiedzi :-)) dzięki wielkie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4zarządzanie siecią dostaw
Magda Dziadosz
4 +4zarządzanie łańcuchem dostaw
Robert Pranagal


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
zarządzanie siecią dostaw


Explanation:
Zarządzanie siecią dostaw (lub dostawców) stało się kluczową strategią konkurencyjną.
chain of supply - łańcuch, lub sieć dostawców

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold: A może łańcuchem dostawców
1 min
  -> Yes.

agree  Jerzy Czopik: ja jestem za siecią
3 mins
  -> Thank you.

agree  Agnieszka Hayward: siecią dostaw. zdecydowanie
7 mins
  -> Thanks.

agree  maciejm: siecią
11 mins
  -> I think so.

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
zarządzanie łańcuchem dostaw


Explanation:
I would put the English term in brackets too:

zarządzanie łańcuchem dostaw (Supply Chain Management, SCM)



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 22:21:42 (GMT)
--------------------------------------------------

see:

Technologia to tylko wierzchołek góry lodowej, której większą cześć stanowią ludzie oraz ich kapitał wiedzy i doświadczania. Synergiczne wykorzystanie powyższych elementów w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw pomoże Państwu mądrze spożytkować potencjał Nowej Gospodarki i przyczynić się w ten sposób do podniesienia konkurencyjności Państwa biznesu.
(http://www.iwp.pl/zld2001/)


Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM Sypply Chain Management) a systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem (ERP Enterprise Resource Planning)
(http://www-5.ibm.com/pl/services/portfolios/bis/scm/zarzadza...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 22:23:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Zarządzanie Łańcuchem Dostaw (Supply Chain Management) jest koncepcją kompletnego, zintegrowanego planowania i przeprowadzania operacji związanych z łańcuchem dostaw, przebiegających w sieci logistycznej, obejmującej:

dostawców oraz ich dostawców,

producentów,

dystrybutorów,

klientów oraz ich klientów

(http://www.cxo.pl/artykuly/20777.html)

Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
przy takiej sile wsparcia ze strony Szanownego Grona nie pozostaje mi nic innego jak uwierzyć w prawidłowość tej właśnie odpowiedzi :-)) dzięki wielkie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  maciejm: chyba jednak "siecią". Zdanie:"Synergiczne wykorzystanie...". brzmi jak typowa nowomowa i wygląda na tłumaczenie z angielskiego.
15 mins
  -> chain is not the samie as network. Besides, supply chain refers not only to suppliers, but also to manufacturers, distributors, and clients...

agree  Andrzej Lejman: zdecydowanie łańcuchem. Jest to termin, który juz sie zadomowił.
30 mins

agree  SoPolTrad: spotykalem tylko lancuch
7 hrs

agree  Dominiczak
8 hrs

agree  Piotr Grabias: Zgodnie z Uzusem - zarządzanie łańuchem dostaw i nie chce być innaczej
9 hrs