KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Business Process Orientation

Polish translation: Ukierunkowanie procesów biznesowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Business Process Orientation
Polish translation:Ukierunkowanie procesów biznesowych
Entered by: Araksia Sarkisian

23:08 Mar 13, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Business Process Orientation
Business Process Orientation is not simply a new business operations strategy. It emphasizes process as opposed to herarchies.
nikita11
Ukierunkowanie procesów biznesowych
Explanation:
Paradygmat BPMS (System Zarządzania Procesami Biznesowymi) tworzy ramy dla całościowego zarządzania procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, od poziomu poszczególnych procesów do strategicznego kierowania całym przedsiębiorstwem.

Zarządzanie procesami biznesowymi podzielone jest na pięć etapów ("podprocesów"):

Strategic Decision Process (proces decyzji strategicznych):

definowane są cele przedsiębiorstwa, kryteria zapewnienia jakości oraz wytyczne dla produktów i procesów biznesowych;
Reengineering Process (proces restrukturyzacji):

planowanie, projektowanie oraz optymalizacja procesów biznesowych;
Resource Allocation Process (proces wdrożenia - alokacji zasobów):

organizacyjna i techniczna implementacja procesów biznesowych stworzonych w procesie restrukturyzacji;
Workflow Process (proces przepływu pracy):

przeprowadzanie procesów biznesowych w warunkach rzeczywistych;
Performance Evaluation Process (proces ewaluacji i kontroli):

analiza doświadczeń i informacji z przeprowadzonych procesów biznesowych, następnie przepływ danych do procesu decyzyjnego oraz procesu restrukturyzacji;
powstanie cyklu powtarzających się ulepszeń.
Selected response from:

Araksia Sarkisian
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Podejscie do biznesu z punktu odniesienia podkreslajacego proces (a nie hierachie)
Lota
5Zorientowanie działań firmy na biznes
Teresa Jaczewska
4Ukierunkowanie procesów biznesowych
Araksia Sarkisian
4Procesowe podejście do biznesuWitold


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Procesowe podejście do biznesu


Explanation:
.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Podejscie do biznesu z punktu odniesienia podkreslajacego proces (a nie hierachie)


Explanation:
.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Zimecki
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ukierunkowanie procesów biznesowych


Explanation:
Paradygmat BPMS (System Zarządzania Procesami Biznesowymi) tworzy ramy dla całościowego zarządzania procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, od poziomu poszczególnych procesów do strategicznego kierowania całym przedsiębiorstwem.

Zarządzanie procesami biznesowymi podzielone jest na pięć etapów ("podprocesów"):

Strategic Decision Process (proces decyzji strategicznych):

definowane są cele przedsiębiorstwa, kryteria zapewnienia jakości oraz wytyczne dla produktów i procesów biznesowych;
Reengineering Process (proces restrukturyzacji):

planowanie, projektowanie oraz optymalizacja procesów biznesowych;
Resource Allocation Process (proces wdrożenia - alokacji zasobów):

organizacyjna i techniczna implementacja procesów biznesowych stworzonych w procesie restrukturyzacji;
Workflow Process (proces przepływu pracy):

przeprowadzanie procesów biznesowych w warunkach rzeczywistych;
Performance Evaluation Process (proces ewaluacji i kontroli):

analiza doświadczeń i informacji z przeprowadzonych procesów biznesowych, następnie przepływ danych do procesu decyzyjnego oraz procesu restrukturyzacji;
powstanie cyklu powtarzających się ulepszeń.



    Reference: http://www.boc-eu.com/polish/beratung/bpms.shtml
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376
Grading comment
dziękuję bardzo!

2 days18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Zorientowanie działań firmy na biznes


Explanation:
Cele formułowane przez firmę mogą dotyczyć różnych aspektów: zyskowność, wzrost sprzedaży, innowacyjność, reputacja itp.


    Philip Kotler "Marketing" , W-wa 1994
Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 703