KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

restricted funds

Polish translation: zastrzezone srodki pieniezne


12:34 Mar 18, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / capital projects
English term or phrase: restricted funds
Current Restricted funds are special funds that have been established to carryout projects that are not funded through the normal operating and capital budget allocation processed.
RayWinstone
Polish translation:zastrzezone srodki pieniezne
Explanation:
Bardziej niz rezewry sa to dla mnie srodki, co do ktorych poczyniono okreslone zastrzezenia, a wiec sa to srodki o ograniczonej dostepnosci, tak jak w ponizszym przykladzie:

Occasionally, a donor will provide the Foundation with funding for a specific program. These funds (or the earnings, in the case of an endowed gift) are then restricted and can only be used to support that particular program. For example, the ISS donated $1.5 million to the Foundation. The earnings on these endowed funds are restricted to fund the Young Leaders Program and Student Travel Reimbursement Program.
http://www.issource.org/foundation/newsletter/0106/0106-cont...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-18 15:23:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Moj problem z \"funduszami celowymi\" bierze sie stad, ze jest to scisle pojecie ksiegowe: fundusze celowe tworzy sie w przedsiebiorstwie w okreslony sposob, na podstawie okreslonych ustaw, i w okreslony sposb dokonuje sie na nie odpisow. Inna nazwa funduszu celowego to \"kapital\" (np. rezerwowy). Tutaj chyba nie wiemy wszystkiego o kontekscie, zeby moc ten temat rozstrzygnac.
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zastrzezone srodki pieniezneJacek Krankowski
4Kapital (pieniadze) na okreslony cel
Teresa Goscinska
4fundusze celowe
Andrzej Lejman


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zastrzezone srodki pieniezne


Explanation:
Bardziej niz rezewry sa to dla mnie srodki, co do ktorych poczyniono okreslone zastrzezenia, a wiec sa to srodki o ograniczonej dostepnosci, tak jak w ponizszym przykladzie:

Occasionally, a donor will provide the Foundation with funding for a specific program. These funds (or the earnings, in the case of an endowed gift) are then restricted and can only be used to support that particular program. For example, the ISS donated $1.5 million to the Foundation. The earnings on these endowed funds are restricted to fund the Young Leaders Program and Student Travel Reimbursement Program.
http://www.issource.org/foundation/newsletter/0106/0106-cont...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-18 15:23:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Moj problem z \"funduszami celowymi\" bierze sie stad, ze jest to scisle pojecie ksiegowe: fundusze celowe tworzy sie w przedsiebiorstwie w okreslony sposob, na podstawie okreslonych ustaw, i w okreslony sposb dokonuje sie na nie odpisow. Inna nazwa funduszu celowego to \"kapital\" (np. rezerwowy). Tutaj chyba nie wiemy wszystkiego o kontekscie, zeby moc ten temat rozstrzygnac.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: zgadzam sie z Pana wyjaśnieniem. Proponuję: fundusze celowe. To jednocześnie oddaje istotę zagadnienia i jest terminem stosowanym w praktyce.
1 hr

agree  Araksia Sarkisian: restricted - o ograniczonym dostępie, zastrzeżony
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fundusze celowe


Explanation:
Oddaje istotę zastrzeżonych środków pieniężnych zgodnie z wyjasnieniem p. Krankowskiego i jest terminem stosowanym w praktyce

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kapital (pieniadze) na okreslony cel


Explanation:
Wg mnie wyjasnia dokladnie o co chodzi

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723