KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Revenue Commissioner

Polish translation: urzad skarbowy


21:32 Mar 28, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Revenue Commissioner
Further to your correspondence regarding the strike-off of the abovenamed company we wrote to the Revenue Commissioners in Dublin, requesting their consent to the strike-off.
Magda
Polish translation:urzad skarbowy
Explanation:
Ewentualnie, zeby go bardziej spersonalizowac - naczelnik urzedu skarbowego

The Revenue Commissioners are the state body responsible for collecting taxes on behalf of the Irish Government.
http://www.exp.ie/advice/the_tax_system.html

Art. 5.
3. Urzędem skarbowym kieruje naczelnik urzędu skarbowego,
6. Do zakresu działania urzędów skarbowych należy:
1) ustalanie lub określanie i pobór podatków oraz niepodatkowych należności budżetowych, jak również innych należności, na podstawie odrębnych przepisów,

USTAWA
z dnia 21 czerwca 1996 r.
o urzędach i izbach skarbowych.(1)
(Dz. U. z dnia 30 sierpnia 1996 r.)
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Urzad Skarbowy
Magda Dziadosz
4urzad skarbowyJacek Krankowski


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Urzad Skarbowy


Explanation:
Revenue Commissioner jest szefem urzedu skarbowego, czyli Revenue w Irlandii (ktory zajmuje sie sciaganiem podatkow). trudno o bezposredni odpowiednik polski, gdyz u nas mniejsza uwage przywiazuje sie do samej osoby, a wieksza do urzedu. W tym kontekscie, sadze, ze zwrocono sie o zgode do urzedu skarbowego w Dublinie.


    Reference: http://www.revenue.ie/
    + 433.000 trafien w Googlu
Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miroslawa Jodlowiec
985 days

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urzad skarbowy


Explanation:
Ewentualnie, zeby go bardziej spersonalizowac - naczelnik urzedu skarbowego

The Revenue Commissioners are the state body responsible for collecting taxes on behalf of the Irish Government.
http://www.exp.ie/advice/the_tax_system.html

Art. 5.
3. Urzędem skarbowym kieruje naczelnik urzędu skarbowego,
6. Do zakresu działania urzędów skarbowych należy:
1) ustalanie lub określanie i pobór podatków oraz niepodatkowych należności budżetowych, jak również innych należności, na podstawie odrębnych przepisów,

USTAWA
z dnia 21 czerwca 1996 r.
o urzędach i izbach skarbowych.(1)
(Dz. U. z dnia 30 sierpnia 1996 r.)

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960