KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

shareholders' equity

Polish translation: znaczy...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shareholders' equity
Polish translation:znaczy...
Entered by: Ana Hermida

14:51 May 15, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: shareholders' equity
"The shareholders' equity reflects the ownership interest in the financing of the company"
awlod2
znaczy...
Explanation:
kapital udzialowy "formalnie nie istnieje" znaczy, ze jest to termin "techniczny", ktorym Polska posluzyla sie np. w umowie o unikaniu podwojnego opodatkowania ze Szwecja, byc moze aby pogodzic roznice w systemach miedzy obydwu panstwami. Mowiac "widzialem go" mam na mysli oczywiscie Internet - oferty prywatyzacyjne itp. Sek w tym, ze skoro terminu tego nie przewidzial polski prawodawca, ja nie widze potrzeby poslugiwania sie nim. Prawdopodobnie zreszta ma on oznaczac to samo, co jedynie obecnie znany w Kodeksie spolek handlowych "kapital zakladowy" (zarowno spolki z o.o. jak i S.A. maja obecnie kapital "zakladowy", kapital "akcyjny" nie istnieje od czasu wejscia w zycie ksh), a nie kapital wlasny, o ktorym mowa w niniejszym pytaniu.
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kapital wlasnyJacek Krankowski
4znaczy...Jacek Krankowski
4stan posiadania udzialowcowMiroslaw Owinski
4kapitał akcyjny firmy
Piotr Bienkowski
4kapitał udziałowy
Andrzej Lejman
Summary of reference entries provided
bowa79

  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
kapital wlasny


Explanation:
JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Glazek: często w l.mn.: kapitały własne
8 mins

agree  Agnieszka Szotek
41 mins

agree  Piotr Kurek: również: akcyjny
1 hr

agree  Tomasz Niedbala: Zdecydowanie ten termin jest w użyciu.
3 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapitał udziałowy


Explanation:
a może tak?

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Krankowski: widzialem go, ale formalnie termin ten nie istnieje
1 hr

neutral  Magda Dziadosz: co to znaczy "formalnie nie istnieje"?? 173 razy Google: Orlen, Mostostal, RWSP, etc.
7 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapitał akcyjny firmy


Explanation:
a może tak? :)

Piotr Bienkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 353

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stan posiadania udzialowcow


Explanation:
stan posiadania udzialowcow

Miroslaw Owinski
PRO pts in pair: 44

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
znaczy...


Explanation:
kapital udzialowy "formalnie nie istnieje" znaczy, ze jest to termin "techniczny", ktorym Polska posluzyla sie np. w umowie o unikaniu podwojnego opodatkowania ze Szwecja, byc moze aby pogodzic roznice w systemach miedzy obydwu panstwami. Mowiac "widzialem go" mam na mysli oczywiscie Internet - oferty prywatyzacyjne itp. Sek w tym, ze skoro terminu tego nie przewidzial polski prawodawca, ja nie widze potrzeby poslugiwania sie nim. Prawdopodobnie zreszta ma on oznaczac to samo, co jedynie obecnie znany w Kodeksie spolek handlowych "kapital zakladowy" (zarowno spolki z o.o. jak i S.A. maja obecnie kapital "zakladowy", kapital "akcyjny" nie istnieje od czasu wejscia w zycie ksh), a nie kapital wlasny, o ktorym mowa w niniejszym pytaniu.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960




Reference comments


2828 days
Reference

Reference information:
Jak czytam te odpowiedzi, to się dziwię. Przecież bez trudu można znaleźć definicję tego terminu w sieci, a brzmi ona tak: Shareholder equity is the difference between assets and liability; it tells you the "book value", or what is left for the stockholders after all the debt has been paid

bowa79
Poland
PRO pts in pair: 210