ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

structured interview

Polish translation: wywiad zorganizowany

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:structured interview
Polish translation:wywiad zorganizowany
Entered by: Piotr Bienkowski

11:09 May 23, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / risk management
English term or phrase: structured interview
metoda analityczna
Piotr Bienkowski
Poland
wywiad zorganizowany
Explanation:
Panowie, nie kalkujmy!!

IMHO chodzi po prostu o wywiad/rozmowe (niekoniecznie muzi chodzic o rekrutacje), ktora ma okreslona strukture/plan/budowe, a wiec chyba mniej wiecej:

STRUCTURED=NOT IMPROVISED

"strukturalny (słownik języka polskiego)
przym. Ia ‘dotyczący struktury, oparty na jakiejś strukturze’

strukturalny (słownik wyrazów obcych)
dotyczący struktury, budowy czegoś, np. w chemii, fizyce, geologii."
(slownik jezyka poskiego onet.pl)


structured
adj.

1
Having a well-defined structure or organization; highly organized: a structured environment.
Arranged in a definite pattern.
2
Psychology. Having a limited number of correct or nearly correct answers. Used of a test.
(www.dictionary.com)


Patrz rowniez tutaj:
http://venus.wsb-nlu.edu.pl/~jhandere/ankieta/form.php3


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-24 18:33:06 (GMT)
--------------------------------------------------

A może tak:

ROZMOWA KIEROWANA

Często spotykana kolokacja gdy mowa o nauczaniu.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-27 18:14:53 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję syntaxpb.
Selected response from:

Michał Szewczyk
Grading comment
Dziękuję. "Gugel" rozstrzygn±ł:

Wywiad zorganizowany "three" : Wywiad strukturalny "one" :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wywiad strukturalnyJacek Krankowski
4 +1wywiad strukturalny
Jakub Szacki
4(strukturyzowany) wywiad selekcyjnyPiotr Kurek
4wywiad zorganizowany
Michał Szewczyk


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wywiad strukturalny


Explanation:
W Warszawie podstawą jest wielostopniowa rozmowa kwalifikacyjna,
zwykle oparta o tzw. structured interview (wywiad strukturalny). W ...
www2.gazeta.pl/praca/1,22590,584258.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Szotek
36 mins

agree  Jakub Szacki
1 hr

disagree  Michał Szewczyk: "strukturalny" brzmi dla mnie tak jakby w tym interview byly pytania o jakies struktrury,poza tym google podaje tylko ta jedna strona
4 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wywiad strukturalny


Explanation:
np.:


    www2.gazeta.pl/praca/1,22590,584258.html
Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Szotek
36 mins

agree  Jacek Krankowski: Odwzajemniam sie za "Mistrza"!
37 mins
  -> Dzieki, Mistrzu

disagree  Michał Szewczyk: "strukturalny" brzmi dla mnie tak jakby w tym interview byly pytania o jakies struktrury,poza tym google podaje tylko ta jedna strona
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wywiad zorganizowany


Explanation:
Panowie, nie kalkujmy!!

IMHO chodzi po prostu o wywiad/rozmowe (niekoniecznie muzi chodzic o rekrutacje), ktora ma okreslona strukture/plan/budowe, a wiec chyba mniej wiecej:

STRUCTURED=NOT IMPROVISED

"strukturalny (słownik języka polskiego)
przym. Ia ‘dotyczący struktury, oparty na jakiejś strukturze’

strukturalny (słownik wyrazów obcych)
dotyczący struktury, budowy czegoś, np. w chemii, fizyce, geologii."
(slownik jezyka poskiego onet.pl)


structured
adj.

1
Having a well-defined structure or organization; highly organized: a structured environment.
Arranged in a definite pattern.
2
Psychology. Having a limited number of correct or nearly correct answers. Used of a test.
(www.dictionary.com)


Patrz rowniez tutaj:
http://venus.wsb-nlu.edu.pl/~jhandere/ankieta/form.php3


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-24 18:33:06 (GMT)
--------------------------------------------------

A może tak:

ROZMOWA KIEROWANA

Często spotykana kolokacja gdy mowa o nauczaniu.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-27 18:14:53 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję syntaxpb.


    references: common sense
Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 90
Grading comment
Dziękuję. "Gugel" rozstrzygn±ł:

Wywiad zorganizowany "three" : Wywiad strukturalny "one" :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Krankowski: (1)Czy NA PEWNO w branzy nie uzywaja (chociazby na zasadzie bezsensownej kalki) "strukturalny" w sensie "having a structure"?(2) Ten "wywiad" tez traci mi kalka
14 hrs
  -> (1) byc moze uzywaja ale to jest IMHO w jezyku polskim bez sensu; STRUCTURED to nie to samo co STRUCTURAL

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(strukturyzowany) wywiad selekcyjny


Explanation:
również: wywiad ustrukturyzowany,
wywiad selekcyjny


    Reference: http://www.kadry.info.pl/oferty_szkolenia/3479.htm
    Reference: http://www.serwishr.com.pl/spis/n12874.htm
Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michał Szewczyk: 'strukturyzowany' to na pewno lepiej niz 'strukturalny'
6 hrs