KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

sole practice

Polish translation: wykonywanie wolnego zawodu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sole practice
Polish translation:wykonywanie wolnego zawodu
Entered by: Piotr Bienkowski

19:33 May 23, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: sole practice
wiem tylko tyle, że może to być podmiot prowadz±cy działalno¶ć gospodarcz±. Australian/NZ English.
Piotr Bienkowski
Poland
wykonywanie wolnego zawodu
Explanation:
Osoba wykonujaca wolny zawod =
a person (practitioner) in sole practice:

... Chartered Accountants Act Section 17 of the Act allows a practitioner in sole practice to appoint an agent (via a power of attorney) to conduct their practice ...
www.icanz.co.nz/StaticContent/ StaticPages/Member/pppoa.cfm


... Remember that: in a sole practice, not an incorporation, the
dentist salary is neither considered overhead nor expense. ...
www.dent.ucla.edu/ftp/classes/ 2000/00winter/pm012800b.doc
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
dziękuję. Czyli ja też jestem sole practitioner :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niezależna/samodzielna praktyka adwokackaPiotr Kurek
3 +1samodzielny adwokat
Andrzej Lejman
4Czy tlumacz to wolny zawod?Jacek Krankowski
4 -1wykonywanie wolnego zawoduJacek Krankowski


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
samodzielny adwokat


Explanation:
nie będący członkiem zespołu lub wspólnikiem kancelarii.
Nie wiem, czy jest inne polskie określenie.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Kuklinski
3669 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niezależna/samodzielna praktyka adwokacka


Explanation:
Może tak?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-24 04:06:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam za przesłanie tej samej odpowiedzi dwa razy

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Kuklinski
3668 days

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
wykonywanie wolnego zawodu


Explanation:
Osoba wykonujaca wolny zawod =
a person (practitioner) in sole practice:

... Chartered Accountants Act Section 17 of the Act allows a practitioner in sole practice to appoint an agent (via a power of attorney) to conduct their practice ...
www.icanz.co.nz/StaticContent/ StaticPages/Member/pppoa.cfm


... Remember that: in a sole practice, not an incorporation, the
dentist salary is neither considered overhead nor expense. ...
www.dent.ucla.edu/ftp/classes/ 2000/00winter/pm012800b.doc


Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
dziękuję. Czyli ja też jestem sole practitioner :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mariusz Kuklinski: Sole - jednoosobowy. Apeluję do autora o wycofanie tego tłumaczenia, bo jest zasadniczo błędne.
3668 days

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Czy tlumacz to wolny zawod?


Explanation:
Pojecie to zniknelo z ustawy o podatku dochodowym, ale:

USTAWA
z dnia 15 września 2000 r.
Kodeks spółek handlowych.
(Dz. U. z dnia 8 listopada 2000 r.)

Art. 86. § 1. Spółką partnerską jest spółka osobowa, utworzona przez wspólników (partnerów) w celu wykonywania wolnego zawodu w spółce prowadzącej przedsiębiorstwo pod własną firmą.

Art. 88. Partnerami w spółce mogą być osoby uprawnione do wykonywania następujących zawodów: adwokata, aptekarza, architekta, biegłego rewidenta, brokera ubezpieczeniowego, doradcy podatkowego, księgowego, lekarza, lekarza stomatologa, lekarza weterynarii, notariusza, pielęgniarki, położnej, radcy prawnego, rzecznika patentowego, rzeczoznawcy majątkowego i tłumacza PRZYSIEGLEGO.

Pozdrawiam,

J.



Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960