KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

provisional sum

Polish translation: szacunkowa kwota


11:34 Jul 7, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: provisional sum
"no provisional sum is specified in the contract"
Portable
Polish translation:szacunkowa kwota
Explanation:
szacunkowa, przyblizona suma albo kwota

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-07 19:16:47 (GMT)
--------------------------------------------------

w zaleznosci od blizszego kontekstu: moze tu chodzic takze o rezerwe
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kwota tymczasowa
leff
5szacunkowa kwota
Magda Dziadosz
3szacunkowy/szacowany koszt
maciejm


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kwota tymczasowa


Explanation:
Wszelkie znalezione znaczenia 'provisional' sprowadzają się do:
"having the nature of a temporary provision; arranged or established for the time being, pending permanent arrangement or establishment"
[Webster's]



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
2 hrs

agree  Olaf
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szacunkowy/szacowany koszt


Explanation:
Może tak?
M.M.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-07 14:43:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Jest definicja :

http://www.trp.dundee.ac.uk/research/glossary/provisional.ht...

Może przybliżony koszt?
M.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-07 16:32:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Może \"wstępnie określona suma\"?

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Dziadosz: niekoniecznie koszt
6 hrs
  -> No niekoniecznie. Ostatnie, co mi przyszło do głowy, to "wstępnie określona suma" M.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
szacunkowa kwota


Explanation:
szacunkowa, przyblizona suma albo kwota

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-07 19:16:47 (GMT)
--------------------------------------------------

w zaleznosci od blizszego kontekstu: moze tu chodzic takze o rezerwe

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545
Grading comment
Dziękuję!