KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

TAX DOMICILE CERTIFICATE

Polish translation: Potwierdzenie adresu zamieszkania dla celów podatkowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:TAX DOMICILE CERTIFICATE
Polish translation:Potwierdzenie adresu zamieszkania dla celów podatkowych
Entered by: bartek

23:31 Jul 11, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: TAX DOMICILE CERTIFICATE
Name of the document
I, the inspector of corporate income tax in Utrecht, hereby declare that to the best of my knowledge that ABC is a resident of the Netherlands according to the Dutch-Polish tax-treaty for avoidance of double taxation.
Magda1
Potwierdzenie adresu zamieszkania dla celów podatkowych
Explanation:
OR
Świadectwo potwierdzające miejsce zamieszkania sporządzone dla celów podatkowych

Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Potwierdzenie adresu zamieszkania dla celów podatkowych
bartek
5 +1Zaświadczenie/Certyfikat Rezydencji Podatkowejpidzej
4zaświadeczenie o domicylu podatkowym
Pawel Bartoszewicz


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Potwierdzenie adresu zamieszkania dla celów podatkowych


Explanation:
OR
Świadectwo potwierdzające miejsce zamieszkania sporządzone dla celów podatkowych



bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Piotr Kurek
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Agnieszka Szotek
4 hrs
  -> Dzięki :-)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Zaświadczenie/Certyfikat Rezydencji Podatkowej


Explanation:
"Zasady opodatkowania dochodów osób
przebywających i pracujących za granicą w tym: - rezydencja podatkowa"
tak to chodzi w tekstach prawniczych. Na 100.

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Bartoszewicz: patrz dopisek pod moja propozycja
2 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaświadeczenie o domicylu podatkowym


Explanation:
niektorzy prawnicy tak to pieknie ujmuja, ale inni sie obruszaja

Domicyl (z łaciny domicilium – miejsce zamieszkania), miejsce lub państwo, które z prawnego punktu widzenia jest uważane za miejsce stałego zamieszkania osoby fizycznej lub za siedzibę osoby prawnej.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 09:53:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Własnie znalazłem cos takiego:

...skorzystanie z preferencyjnej stawki podatkowej przewidzianej w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania możliwe jest dopiero po przedstawieniu przez spółkę tzw. \"certyfikatu rezydencji\", czyli za¶wiadczenia wydanego przez wła¶ciw± administrację podatkow± potwierdzaj±cego, że spółka ta ma w danym kraju swoj± siedzibę dla celów podatkowych...

Czyli wyglada na to, ze punkty dostanie pidzej :-)


    Reference: http://www.rokk.com.pl/pr22.htm
    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/0091d1.html
Pawel Bartoszewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 608