KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

senior vice president

Polish translation: starszy wiceprezes


06:05 Aug 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: senior vice president
"In presenting the initiative, she let her team know it was important to implement because it had come from the division's senior vice president."
Robert Trzaska
United Kingdom
Polish translation:starszy wiceprezes
Explanation:
"prezes KPK pani Elżbieta Rogacka i starszy wiceprezes dr Andrzej Garlicki zostali zaproszoni do Polski"

"Bill Allman, starszy wiceprezes i szef zarządu Discovery Online Networks"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-19 19:22:37 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Starszy rangą, stanowiskiem, stopniem «mający wyższą rangę, wyższe stanowisko, wyższy stopień w jakiejś hierarchii»\"

\"Starszy asystent, radca, referent itp. «asystent, radca, referent będący na wyższym szczeblu hierarchii zawodowej»\"

[oba cytaty za Słownikiem Języka Polskiego]

Jak widać \'starszy\' niekoniecznie dotyczy wojska, natomiast wyznacza miejsce w hierarchii.

A przeciw tłumaczeniu \'pierwszy wiceprezes\' przemawia jednak istnienie funkcji \'first vice president\' :-)
Selected response from:

leff
Grading comment
The most POLISH translation out of all suggestions. The only problem is that "starszy" may, at least sometimes, be ambiguos and one may be surprised that supposedly starszy vice president is only thirty years old :). Thanks again.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3pierwszy wiceprezes
Jakub Szacki
5Senior wiceprezesAdela Bak
5senior wiceprezydet lub ewentualnie starszy ranga wiceprzewodniczacy
Teresa Goscinska
4 +1starszy wiceprezes
leff


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
starszy wiceprezes


Explanation:
"prezes KPK pani Elżbieta Rogacka i starszy wiceprezes dr Andrzej Garlicki zostali zaproszoni do Polski"

"Bill Allman, starszy wiceprezes i szef zarządu Discovery Online Networks"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-19 19:22:37 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Starszy rangą, stanowiskiem, stopniem «mający wyższą rangę, wyższe stanowisko, wyższy stopień w jakiejś hierarchii»\"

\"Starszy asystent, radca, referent itp. «asystent, radca, referent będący na wyższym szczeblu hierarchii zawodowej»\"

[oba cytaty za Słownikiem Języka Polskiego]

Jak widać \'starszy\' niekoniecznie dotyczy wojska, natomiast wyznacza miejsce w hierarchii.

A przeciw tłumaczeniu \'pierwszy wiceprezes\' przemawia jednak istnienie funkcji \'first vice president\' :-)


    Reference: http://www.kpk.org/KPK/sprawozdania/apr02.htm
    Reference: http://www.swiatnauki.pl/pdfs/200005/8-22/200005_super_czuly...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
The most POLISH translation out of all suggestions. The only problem is that "starszy" may, at least sometimes, be ambiguos and one may be surprised that supposedly starszy vice president is only thirty years old :). Thanks again.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arkadiusz Witek
2771 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
pierwszy wiceprezes


Explanation:
. Zarząd: Witold Radwański - Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Jerzy Bujko
- Pierwszy Wiceprezes Zarządu Marzena Tomecka - Wiceprezes Zarządu oraz


    Reference: http://www.bzwbk.pl/u235/navi/25593
Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EWKA
27 mins

agree  pidzej
3 hrs

neutral  leff: A to nie będzie 'first vice president', tak jak "Richard K. Rasdall First Vice President, Federal Reserve Bank of Kansas City" http://www.kc.frb.org/Spch&bio/rasdall.htm
3 hrs

agree  Piotr Kurek
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
senior wiceprezydet lub ewentualnie starszy ranga wiceprzewodniczacy


Explanation:
Jestem za senior wiceprezydent zgodnie ze systemem amerykanskim.
Prezes absolutnie nie pasuje mi tu.

BSC Polska
... Borland jest zadowolony ze współpracy z firmą Nokia, liderem w branży urządzeń
przenośnych," powiedział Ted Shelton, senior Wiceprezydent szef ds. ...
www.bsc.com.pl/pr/nokia9210.asp - 15k - Cached - Similar pages

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
... Komunikacji Teleinformatycznej, Stowarzyszenie Łączności i Elektroniki
Sił Zbrojnych Polski Oddział AFCEA - Senior Wiceprezydent. ...
archiwalny.piit.org.pl/biograms/szwed.html - 6k - Cached - Similar pages



--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-19 23:32:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Jednak jestem za wiceprezydentem szczegolnie w duzych miedzynarodowych firmach.

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maciej Zimecki: Prezes absolutnie pasuje. W języku polskim "prezydent" jest zarezerwowany dla głów państw i burmistrzów dużych miast. W przedsiębiorstwie możemy mieć tylko prezesa
2 hrs

agree  Jakub Szacki: nie wiem, ten pierwszy to daltego, ze nie podoba mi sie 'starszy', ktory chyba pasuje raczej do armii. A poza tym to nie busi byc 1:1. Pozdrawiam - JS
3 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Senior wiceprezes


Explanation:
This is my suggestion.

Adela Bak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 14